زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت عامه بر معیاری‌سازی خدمات صحی در کشور تاکید ورزید

وزارت صحت عامه بر معیاری‌سازی خدمات صحی در کشور تاکید ورزید

author avatar
12 Mar 2023 - 18:28
وزارت صحت عامه بر معیاری‌سازی خدمات صحی در کشور تاکید ورزید
author avatar
12 Mar 2023 - 18:28

کابل (پژواک، ۲۱ حوت ۱۴۰۱): سرپرست وزارت صحت عامۀ می‌گوید، این وزارت تلاش دارد که به تمام مردم افغانستان خدمات صحی معیاری را ارایه کند تا دیگر نیاز نشود هیچ افغانی برای تداوی به خارج از کشور برود.

وزارت صحت عامه امروز نشستی را با حضور شماری از مسؤولین این وزارت، نماینده‌‌‌گان سازمان‌های خارجی و همچنان داکترانی که در خارج از کشور هستند، برگزار کرد.

داکتر قلندر عباد، سرپرست وزیر صحت عامه در آغاز این نشست گفت، زمانی که امات اسلامی حاکم شد، گمانه‌زنی‌ها بر این بود که سکتور صحت کشور کاملاً از بین برود، اما با تلاش‌های این وزارت و داکتران در داخل و خارج از کشور، از این فاجعه جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود که این وزارت تلاش دارد تا خدمات صحی معیاری را به تمام مردم افغانستان برساند تا دیگر نیاز نشود هیچ افغانی برای تداوی به خارج از کشور برود.

او با اشاره به پایین بودن کیفیت خدمات صحی در کشور افزود که این وزارت در نظر دارد برای معیاری‌سازی خدمات صحی در کشور، در قدم نخست شفاخانۀ جمهوریت را با وسایل و خدمات معیاری صحی مجهز کند، تا اگر کسی به آن مراجعه کند، هر مشکل صحی که داشته باشد در آنجا تداوی شود.

عباد از داکتران متخصص که در داخل و یا خارج از کشور هستند خواست تا با فراهم‌شدن این امکانات در این شفاخانه، مسؤولیت خود را در قسمت ارایۀ خدمات با استفاده از تجارب و دانش‌شان ادا کنند.

سرپرست وزیر صحت عامه همچنان با اشاره به معیاری‌سازی تحصیلات طبی در کشور گفت که این وزارت صحبت‌هایی با کشور‌های پاکستان، ایران، هند و بنگلادیش داشته تا افغان‌ها را برای فراگیری تحصیلات صحی به این کشور‌ها بفرستد.

او از داکترانی که در خارج از کشور به سر می‌برند و در این نشست به‌صورت آنلاین حضور داشتند، خواست تا موضوعات اکادمیک و دستاورد‌های‌شان را برای داکترانی که در داخل کشور هستند، از طریق جلسات آنلاین شریک بسازند.

عباد همچنان از این داکتران خواست تا با اطمینان کامل از امنیت‌شان به کشور برگردند.

از سویی‌هم، داکتر حلیمه داوود نمایندۀ یونیسف در این نشست با اشاره به نیاز اساسی مردم افغانستان به خدمات صحی اطمینان داد که این سازمان از سکتور صحت افغانستان حمایت همه ‌جانبه خواهد کرد.

شماری از داکترانی که در این نشست آنلاین حضور داشتند، با استقبال از راه‌اندازی چنین جلسات، از وزارت صحت عامه خواستند تا برای بهبود وضعیت صحی کشور در قدم نخست یک احصائیه صورت بگیرد تا معلوم شود افغانستان چه امکانات دارد و به چه چیز نیاز دارد.

وزارت صحت عامه پیش از این نیز گفته بود که طرح ریفورم شفاخانۀ جمهوریت مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید با تطبیق آن، این شفاخانه با معیار‌های جهانی برابر خواهد شد.

Views: 51

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر