زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زنان متشبث هرات خواهان حمایت بیشتر از سوی حکومت شدند

زنان متشبث هرات خواهان حمایت بیشتر از سوی حکومت شدند

author avatar
17 Apr 2023 - 13:25
زنان متشبث هرات خواهان حمایت بیشتر از سوی حکومت شدند
author avatar
17 Apr 2023 - 13:25

هرات (پژواک، ۲۸ حمل ۱۴۰۲): شماری از زنان متشبث در هرات با برگزاری نمایشگاهی در مارکیت مرمر این ولایت از حکومت سرپرست خواستند تا آنان را در عرصۀ کاری شان بیشتر حمایت کند.

این نمایشگاه که به روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته زیر نام «عید بازار» گشایش یافت برای ده روز ادامه خواهد داشت.

مسؤولین اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب کشور با استقبال از برگزاری این نمایشگاه می‌گویند که محصولات و تولیدات زنان تجارت پیشۀ ولایت هرات در چهل غرفۀ نمایشگاه «عید بازار» به نمایش گذاشته شده‌است.

بهناز سلجوقی، معاون این اتاق به آژانس خبری پژواک گفت، در این نمایشگاه صنایع دستی، لباس‌های محلی، کیف، کفش و دیگر تولیدات دستی زنان تجارت پیشۀ ولایت هرات به‌ مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر برای بازدیدکنندگان و خریداران به نمایش گذاشته شده‌است.

وی ضمن تشکری از حمایت ادارۀ محلی این ولایت افزود، زنان متشبث افغان باید در هر عرصه بیشتر حمایت شوند، چون اکثر زنان متشبث نان‌آور خانواده‌های شان می‌باشند.

از سویی‌هم، زنان تجارت پیشه وغرفه‌داران این نمایشگاه، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را روزنه‌یی برای رشد تجارت‌شان عنوان می‌کنند و خواهان حمایت جدی و بیشتر از سوی حکومت اند.

لیلا حسنی یکی از غرفه‌داران نمایشگاه عید بازار، راه‌اندازی این چنین نمایشگاه‌ها را فرصتی برای فروش محصولات‌ زنان و توانمندسازی آنان در عرصۀ تجارت عنوان کرد.

او گفت، در حال حاضر کاروبارشان نوپا است و از حکومت و نهادهای بین‌المللی می‌خواهد که آنان را حمایت کنند.

سمیرا فروغ یکی از بازدیدکننده‌گان با استفبال از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها برای زنان می‌گوید، راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌ها سبب رونق یافتن فعالیت زنان متشبث شده و در نتیجه آنان عواید خوبی را بدست خواهند آورد.

وی همچنان از حکومت می‌خواهد که به زنان اجازۀ ادامۀ تعلیم و تحصیل را نیز بدهد.

گفتنی است که پس از تحولات سیاسی در کشور بسیاری از زنان به تولید صنایع دستی و محصولات غذایی در این ولایت روی آورده‌اند که بنابر آمار ادارۀ اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب، در حال حاضر بیش از یک هزار و پنج­صد خانم متشبث در بخش‌های مختلف تولیدات صنایع دستی در این زون فعالیت دارند.

Views: 50

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر