زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای ۹۰ هزار گاو در سرپل واکسین لمپی‌سکین تطبیق می‌شود

برای ۹۰ هزار گاو در سرپل واکسین لمپی‌سکین تطبیق می‌شود

author avatar
17 May 2023 - 14:23
برای ۹۰ هزار گاو در سرپل واکسین لمپی‌سکین تطبیق می‌شود
author avatar
17 May 2023 - 14:23

سرپل (پژواک، ۲۷ ثور ۱۴۰۲): مسؤولان محلی در سرپل می‌گویند که کمپاین واکسین بیماری جلدی حیوانی (لمپی‌سکین) در این ولایت راه‌اندازی گردیده و قرار است که برای ۹۰ هزار گاو این واکسین تطبیق گردد.

قاری محمداسحق قریشی، آمر صحت حیوانی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سرپل به آژانس خبری پژواک گفت که سازمان غذا و زراعت ملل متحد (FAO) برای این ولایت ۹۰ هزار دوز واکسین لمپی‌سکین کمک نموده‌است.

موصوف علاوه کرد، در کمپاین دو ماهه‌یی که در سطح ولایت سرپل آغاز شده، برای ۹۰ هزار گاو این واکسین تطبیق می‌شود و هدف آن جلوگیری از مرض لمپی‌سکین می‌باشد.

او علاوه کرد: «در ولایت‌های همجوار سرپل مرض لمپی‌سکین در میان گاوها شیوع کرده‌است، اما خوشبختانه این مرض در ولایت سرپل تاهنوز در میان گاوها شیوع نکرده و این واکسین قبل از شیوع آن بالای گاوها در سرپل  تطبیق  و از شیوع آن جلوگیری می‌شود.»

به گفتۀ آمر صحت حیوانی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری سرپل، مرض لمپی‌سکین به شکل دانه در بدن گاو و گاومیش شیوع می‌کند که ساری است و بدون از گاو و گاومیش به سایر حیوانات سرایت نمی‌کند.

در همین حال، گاوداران در سرپل از آغاز این کمپاین ابراز خرسندی می‌کنند.

میر ولی یکتن از گاوداران قریۀ چهارباغ مربوط مرکز سرپل گفت: «از آمریت صحت حیوانی تشکری می‌کنیم که برای گاوهای ما قبل از مبتلا شدن به مرض لمپی‌‍سکین واکسین تطبیق می‌کند.»

صلاح‌الدین یکتن از گاوداران قریۀ خارکش در مرکز سرپل  نیز گفت: «بی‌سواد استیم، اگر آمریت صحت حیوانی در مورد جلوگیری از امراض میان حیوانات برای مردم معلومات ندهد و حیوانات را دوا ندهد، برای حیوانات و انسان مشکلات زیادی پیش می‌آید، از آمریت صحت حیوانی تشکری می‌کنیم.»

Views: 17

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر