زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ساختمانی بلاک‌های رهایشی « شهرک قطر» در خوشحال خان کابل ۳۰ درصد تکمیل گردیده‌است

کار ساختمانی بلاک‌های رهایشی « شهرک قطر» در خوشحال خان کابل ۳۰ درصد تکمیل گردیده‌است

author avatar
29 May 2023 - 14:14
کار ساختمانی بلاک‌های رهایشی « شهرک قطر» در خوشحال خان کابل ۳۰ درصد تکمیل گردیده‌است
author avatar
29 May 2023 - 14:14

کابل (پژواک، ۸ جوزا ۱۴۰۲): وزارت شهرسازی و اراضی از آغاز دوبارۀ کار ساختمانی بلاک‌های رهایشی «شهرک قطر» در خوشحال خان شهر کابل که از اثر شیوع ویروس کرونا متوقف گردیده بود، خبرداده می‌گوید، تا یک سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

این شهرک رهایشی که به کمک۴۰ میلیون دالر امریکایی «موسسۀ خیریه الغرافه» در ساحۀ بیش از ۳۲ جریب زمین در خوشحال خان شهر کابل، اعمار می‌گردد، شامل هشت بلاک رهایشی ۱۲ طبقه‌یی دارای ۷۶۸ اپارتمان رهایشی، سه بلاک تجارتی، یک محراب مسجد با ظرفیت دو هزار نمازگزار، دو مکتب ذکور و اناث و یک دارالایتام می‌باشد.

کمال افغان، سخنگوی وزارت شهرسازی و اراضی به آژانس خبری پژواک گفت که کارهای ابتدایی این پروژه در زمان حکومت پیشین، به کمک مالی «موسسه الغرافه» آغاز شده بود، اما بعدا به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف گردید.

موصوف افزود که سرپرست وزارت شهرسازی سال گذشته با مسؤولین «مؤسسۀ الغرافه» در تماس شده، آن‌ها را به کابل دعوت نموده و از آنان خواست که کار ساخت و ساز این شهرک را از سر گیرند.

به گفتۀ وی، اخیرا کار این پروژه دوباره آغاز گردیده و  ساخت‌وساز این پروژه ۳۰ درصد پیش رفته و تلاش بر این است که هرچه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

منبع افزود که این مجتمع رهایشی در ساحۀ ۳۲ جریب دارای ۸ بلاک ۱۲ طبقه‌یی رهایشی، ۳ بلاک تجارتی، دو باب مکتب یکی برای پسران و دیگری برای دختران است و یک باب مسجد و یک باب دارالایتام  خواهد بود.

افغان در پاسخ به سوال مبنی بر این‌که چرا در گزارش‌های قبلی به نقل از منابع حکومت پیشین هزینۀ این پروژه ۱۱۰ میلیون دالر گفته می‌شد گفت، در مجموع الغرافه ۱۱۰ میلیون دالر در پروژه‌های مختلف به افغانستان کمک می‌کند که ۴۰ میلیون دالر آن برای پروژۀ شهرک قطری است.

افغان همچنان در مورد این‌که این بلاک‌های رهایشی را برای کی‌ها توزیع خواهند کرد گفت: «در بارۀ توزیع آن سخن مشخص نیست زمانی‌که کار این پروژه تکمیل شود، بزرگان امارت اسلامی تصمیم خواهند گرفت که به کدام شرایط برای مردم توزیع گردد.»

به گفتۀ او، هدف از این پروژه این است، برای افغان‌هایی که با مشکل سرپناه مواجه‌اند، سرپناه ایجاد شود.

در همین حال، انجنیر عبدالوهاب صدیقی انجنیر ساختمانی از سوی وزارت شهرسازی و مسکن به پژواک گفت که کار ساخت و ساز این شهرک ۳۰ درصد تکمیل و ممکن تا یک سال آینده به بهره‌برداری سپرده شود.

موصوف افزود، در این پروژه چهار شرکت داخلی مصروف کار می‌باشند که برای ۵۰۰ تن به‌ صورت مستقیم و برای بیش از ۵۰۰ تن دیگر به‌صورت غیرمستقیم  زمینۀ کار ایجاد گردیده‌است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر