زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهارمین مورد پولیو در ننگرهار ثبت شد

چهارمین مورد پولیو در ننگرهار ثبت شد

author avatar
2 Jun 2023 - 12:00
چهارمین مورد پولیو در ننگرهار ثبت شد
author avatar
2 Jun 2023 - 12:00

کابل (پژواک، ۱۲ جوزا ۱۴۰۲): وزارت صحت عامه از ثبت چهارمین واقعۀ فلج اطفال در ننگرهار طی سال روان خبر داده می‌گوید، این ولایت، به ‌ویژه حوزۀ شرقی با تهدید جدی این بیماری روبه‌رو می‌باشد.

داکتر شرافت زمان، سخن‌گوی وزارت صحت عامه به آژانس خبری پژواک گفت که یک مورد دیگر بیماری فلج کودکان یا پولیو در ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار به‌ثبت رسیده‌است.

به گفتۀ منبع، در ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار یک کودک ۴۸ ماهه به بیماری پولیو مبتلا شده‌است.

به اساس معلومات داکتر شرافت، در سال جاری تعداد واقعات فلج اطفال به ۴ مورد رسید که پیش‌ از این سه مورد دیگر فلج اطفال در ولسوالی‌های بتی‌کوت، کوت و نازیان ننگرهار ثبت‌شده بود.

در خبرنامۀ که از سوی وزارت صحت عامه منتشر شده، آمده‌است: «ولایت ننگرهار، به‌ ویژه حوزۀ شرقی با تهدید شدید این مرض روبه‌رو می‌باشد؛ زیرا قبلاً واقعات محیطی ویروس فلج اطفال در آنجا وجود داشته و موجودیت ویروس پولیو در آب‌های کثیف و محیط آلوده تثبیت ‌شده بود.»

این منبع نگاشته‌است که در ولسوالی بهسود – جایی که این واقعه ثبت‌شده است – نیز وضعیت عمومی حفظ ‌الصحه ضعیف نشان داده‌شده‎است.

منبع نکاشته‎است، تلاش جدی برنامۀ محو پولیو این است تا میزان نظارت را در حوزۀ شرق افزایش داده و همه اطفال را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهد.

به اساس معلومات این وزارت، قرار است برعلاوه کمپاین‌های سرتاسری و فرعی، کمپاین‌های اختصاصی یا پاسخ‌دهی واقعات پولیو در آن حوزه اجرا شود تا در اسرع وقت از شیوع این ویروس جلوگیری گردد.

Views: 47

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر