زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

او‌آی‌سی در تلاش تطبیق پروژه‌های مشترک با جاپان در افغانستان است

او‌آی‌سی در تلاش تطبیق پروژه‌های مشترک با جاپان در افغانستان است

author avatar
16 Jun 2023 - 11:13
او‌آی‌سی در تلاش تطبیق پروژه‌های مشترک با جاپان در افغانستان است
author avatar
16 Jun 2023 - 11:13

کابل (پژواک، ۲۶ جوزا ۱۴۰۲): نمایندۀ سازمان همکاری اسلامی با مقام‌های حکومت و نهاد‌های غیردولتی جاپان در پیوند نقشه‌راه برای تطبیق پروژه‌های مشترک این سازمان و جاپان و راه رسیده‌گی به مسایل سیاسی و حقوق بشری در افغانستان گفتگو کرده‌است.

سازمان همکاری‌های اسلامی در صفحه تویتر خود نوشته‌است که طارق علی بخیت، نمایندۀ این سازمان در سفرش به جاپان با شماری از مقام‌های وزارت خارجه به‌شمول نمایندۀ جاپان برای افغانستان و مسؤولین برخی نهادهای غیردولتی جاپانی از جمله «جایکا» دیدار کرده‌است.

او این سفر را چهار روز قبل ( ۱۲ جون) آغاز کرده  و امروز (شانزد‌هم جون) نیز ادامه دارد.

منبع نوشته‌است که بخیت با مقام‌های وزارت خارجۀ جاپان در بارۀ تعامل متعهدانۀ این سازمان که به هدف تقویت کمک‌های بشری به افراد آسیب‌پذیر و جستجو برای پیدا کردن یک راه‌حل قابل قبول برای رسیدگی به مسایل سیاسی و حقوق بشری در افغانستان تاکنون صورت گرفته، گفتگو کرده‌است.

منبع می‌افزاید که هیأت این سازمان با مسؤولین نهادهای غیردولتی جاپان در پیوند به یافتن یک نقشه‌‌راه برای تطبیق پروژه‌های مشترک سازمان همکاری اسلامی و جاپان در افغانستان نیز بحث‌هایی داشته‌است.

در خبرنامه تذکر رفته‌است که این هیأت همچنین در یک سمپوزیوم شرکت کرد که در آن بینش‌های سازنده در مورد مکانیزم‌های احتمالی برای ساختار چارچوب همکاری سه‌جانبه شامل سازمان همکاری‌های اسلامی، سازمان ملل متحد و چاپان در حمایت از افغانستان به اشتراک گذاشته شد.

Views: 69

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر