زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فرا رسیدن عید قربان؛ شاروالی کابل مکان‌هایی را برای خرید و فروش مواشی مشخص کرد

فرا رسیدن عید قربان؛ شاروالی کابل مکان‌هایی را برای خرید و فروش مواشی مشخص کرد

author avatar
17 Jun 2023 - 15:34
فرا رسیدن عید قربان؛ شاروالی کابل مکان‌هایی را برای خرید و فروش مواشی مشخص کرد
آرشیف
author avatar
17 Jun 2023 - 15:34

کابل (پژواک، ۲۷ جوزا ۱۴۰۲): در آستانۀ عید سعید اضحی، شاروالی کابل از تعیین مکان‌های مشخص برای خرید و فروش مواشی در چند نواحی مختلف شهر خبر داده می‌گوید، هیچ‌کس حق ندارد و نمی‌تواند مواشی را در سایر مناطق به‌فروش برساند.

نعمت‌‌الله بارکزی نمایندۀ شاروالی کابل به آژانس خبری پژواک گفت: «طوری‌که در آستانۀ عید قربان قرار داریم، ساحات مشخص برای فروش مواشی در شهر کابل تعیین شده‌است، هیچ‌کس حق ندارد و نمی‌تواند که مواشی را در روی سرک خارج از مناطقی که تعیین شده، به‌‌فروش برسانند.»

به اساس معلومات وی، در ناحیۀ ششم مکانی در عقب قصر دارالامان، در ناحیۀ هشتم منطقۀ قلعۀ‌برقی، در ناحیۀ دهم شهرک آریا، در بین ناحیۀ ۱۲ و ۱۶ سرک ۶۰ مترۀ منطقۀ الوخیل، ناحیۀ ۱۷ سرک کابل پروان منطقۀ کاریزمیر، ناحیۀ پنجم نخاس کمپنی و در ناحیۀ ۱۳ منطقۀ چنغر برای خرید و فروش مواشی اختصاص داده شده‌است.

به گفتۀ موصوف، در ساحات تعیین شده داکتران موظف حضور خواهند داشت تا نگذارند که مواشی بیمار به‌فروش برسد.

وی گفت، برای جلوگیری از زباله‌ها در شهر کابل، به ویژه در ایام عید زباله‌دانی‌ها در نکات مختلف شهر تنظیم گردیده‌است تا شهروندان زباله‌های حیوان ذبح‌شده را در آن‌جا تخلیه کنند.

موصوف تاکید کرد، سرسبزی و نظم شهری یکی از اولویت‌های شاروالی کابل است؛ در این ایام کارمندان بخش تنظیف شاروالی کابل موظف به انجام کار می‌باشند و از شهروندان کابل خواست تا با شاروالی همکار باشند.

از سوی دیگر، باشنده‌گان کابل نیز این طرح شاروالی را می‌ستایند.

حمیده باشندۀ خیرخانۀ شهر کابل گفت: «از این اقدام شاروالی خوشحال هستم؛ زیرا خرید و فروش مواشی در داخل شهر نظم را برهم زده و باعث آلوده‌گی و کثیف شدن شهر می‌گردد.»

وی امیدوار است که کثافت در روزهای عید جمع و بیرون از شهر انتقال یابد؛ زیرا در این هوای گرم زباله‌های قربانی باعث آلود‌ه‌گی و تعفن می‌گردد.

در همین حال، عبدالحمید باشندۀ ساحۀ تایمنی شهر کابل نیز از اقدام شاروالی کابل مبنی بر اختصاص مکان‌های مشخص برای فروش مواشی استقبال کرد و افزود: «این کار شاروالی همه شهروندان را خوشحال ساخت؛ یکی خو شهر پاک می‌ماند و از جانب دیگر کسانی که قربانی می‌کنند، به راحتی به مکان‌های مشخص رفته و مشکل شان حل می‌گردد.»

وی از شاروالی کابل خواست که در قسمت انتقال زباله‌های مواشی در ایام عید توجه داشته باشد؛ زیرا باعث بوی و تعفن می‌گردد.

Views: 400

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر