زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مجاهد: گزارش ریچارد بینت بخشی از پروپاگندها علیه امارت اسلامی است

مجاهد: گزارش ریچارد بینت بخشی از پروپاگندها علیه امارت اسلامی است

author avatar
20 Jun 2023 - 13:21
مجاهد: گزارش ریچارد بینت بخشی از پروپاگندها علیه امارت اسلامی است
author avatar
20 Jun 2023 - 13:21

کابل (پژواک،۳۰ جوزا ۱۴۰۲): ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که از سوی ملل متحد و برخی حکومت‌ها و نهاد‌های دیگر غربی علیه امارت اسلامی افغانستان پروپاگند می‌شود و گزارش ریچارد بینت در مورد وضعیت افغانستان نیز بخشی از همین پروپاگند است.

ریچارد بینت گزارشگر ویژۀ ملل متحد روز گذشته گزارشی را در مورد حقوق بشر در افغانستان به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد ارایه کرد.

در گزارش آمده‌است: «یکی از نمونه‌های آشکار تبعیض سیستماتیک علیه زنان و دختران در افغانستان صدور پی‌هم فرامین، احکام، اعلامیه‌ها و توصیه‌ها می‌باشد که حقوق آن‌ها از جمله گشت‌ و گذار، پوشش لباس، رفتار، آزادی، تعلیم، کار و دسترسی آنان به صحت و عدالت را محدود می‌سازد.»

در این گزارش همچنان آمده‌است که زنان افغان «در حال حاضر به‌گونۀ کامل از زندگی عامه و سیاسی در افغانستان محروم اند؛ حتی یک زن در وظایف سیاسی وجود ندارد و تنها تعداد محدودی از زنان در خدمات ملکی حضور دارند.»

بینت در نشست جینوا از جامعۀ جهانی خواست تا در برابر نقض حقوق افغان‌ها به ویژه زنان از سوی حکومت سرپرست افغانستان ایستاده‌گی کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در صحفۀ تویترش نگاشته‌است، از سوی ملل متحد و برخی حکومت‌ها و نهاد‌های دیگر غربی علیه امارت اسلامی افغانستان پروپاگند می‌شود.

مجاهد نگاشته‌است: « گزارش ریچارد بینت در مورد وضعیت افغانستان بخشی از همین پروپاگند می‌باشد که با واقعیت‌ها مطابقت ندارد.»

او افزوده‌است که قوانین اسلامی در افغانستان تطبیق می‌شود و اعتراض به آن مشکل با اسلام است.

Views: 30

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر