زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سازمان نجات کودکان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان شد

سازمان نجات کودکان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان شد

author avatar
20 Jun 2023 - 14:50
سازمان نجات کودکان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان شد
author avatar
20 Jun 2023 - 14:50

کابل (پژواک، ۳۰ جوزا ۱۴۰۲): سازمان نجات کودکان ملل متحد، هجوم ملخ‌ها بر مزارع در شمال افغانستان را نگران‌کننده خوانده، پیش‌بینی می‌کند که میلیون‎ها تن به‌شمول کودکان در افغانستان با گرسنگی مواجه شده می‌توانند و برای رسیده‌گی به این افراد به ۲.۲ میلیارد دالر نیاز است.

این در حالی است که در ماه گذشته سال روان سازمان غذا و زراعت ملل متحد از هجوم گستردۀ ملخ‌ مراکشی بر مزارع از جمله گندم در هشت ولایت شمال و شمال‌شرقی افغانستان هشدار داده ‌بود و گفته بود که ملخ مراکشی در میان زیان‌آورترین آفات گیاهی در سراسر جهان قرار دارد  که ممکن است در سال جاری منجر به نابودی هفت هزار تا ۱.۲ میلیون تُن گندم در جهان شود.

در گزارش تازۀ سازمان نجات کودکان ملل متحد که دیروز منتشر شده آمده‌است که ملخ‌ها در ولایات شمالی افغانستان به مزارع هجوم برده‌است.

در گزارش آمده‌است که شیوع ملخ در بدترین زمان ممکن برای مردم افغانستان رخ داده‌است، و پیش‌بینی می‎شود که در پنج ماه آینده ۱۵.۳ میلیون تن به‌شمول ۳.۲ میلیون کودک، با بحران گرسنگی مواجه خواهند شد.

منبع می‌افزاید که ملخ‌های مراکشی ۸ ولایت افغانستان را تحت تاثیر قرار داده و آنان توانایی نابودی ۱.۲میلیون تن گندم را دارند که حدود یک چهارم برداشت سالانۀ کشور با هزینۀ ۴۸۰ میلیون دالری است.

سازمان یادشده نوشته‌است که در دو ماه گذشته، کمک‌های خوراکی به هشت میلیون تن به‌دلیل کم‌بود بودجه قطع شده و میلیون‌ها نفر را در سطح تشدید گرسنگی فرو می‌برد.

این سازمان همچنان گفته‌است که سازمان‌های مددرسان در افغانستان برای رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر به ویژه زنان و کودکان به بودجۀ ۲.۲ میلیارد دالر نیاز دارد.

سازمان نجات کودکان ملل متحد از جامعۀ جهانی خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه و از سرگیری کمک‌های انکشافی برای مردم افغانستان نیز شده‌است.

این سازمان، سومین خشک‌سالی متوالی، ویرانی دهه‌ها جنگ، تعلیق کمک‌های توسعه‌یی توسط جامعه جهانی و تحریم‌های افغانستان را علت بدترشدن وضعیت خوانده و گفته‌است که از ماه سپتمبر سال ۲۰۲۱ به این‌سو به بیش از چهار میلیون تن از جمله ۲.۱ میلیون کودک در بخش‌های خدمات صحی، تغذیه و آموزش، حفاظت از کودکان، سرپناه، آب… رسیدگی کرده‌است.

Views: 35

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر