زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«وضع محدویت‌ها حضور مردم را در پارک‌های تفریحی شهر هرات کاهش داده‌است»

«وضع محدویت‌ها حضور مردم را در پارک‌های تفریحی شهر هرات کاهش داده‌است»

author avatar
30 Jun 2023 - 11:44
«وضع محدویت‌ها حضور مردم را در پارک‌های تفریحی شهر هرات کاهش داده‌است»
author avatar
30 Jun 2023 - 11:44

هرات (پژواک، ۹ سرطان ۱۴۰۲): شماری از مسؤولین پارک‌های تفریحی در هرات می‌گویند، از زمانی‌که ورود همزمان زنان و مردان به پارک‌های تفریحی ممنوع اعلام شده، حضور مردم در این پارک‌ها کاهش چشمگیری یافته‌است.

غلام‌نبی غفوری، مسؤول پارک فرهنگ که یکی از پارک‌های تفریحی در شهر هرات است با ابراز نگرانی می‌گوید که با ادامۀ این وضعیت، پارک‌داران و قراردادیان مجبور شده‌اند تا دروازه‌های پارک‌های شان را بسته نمایند.

موصوف تاکید می‌کند که میلیون‌ها افغانی روی ساخت و دیزاین این پارک‌ها به مصرف رسانیده شده و برای فعلا همه پارک‌ها خالی از مردم، زنان و اطفال می‌باشد که به گفتۀ وی، کرایۀ پارک‌های شان نیز بلند بوده و از شاروالی می‌خواهند تا در این زمینه با آنان همکاری کند.

غفوری ضمن اشاره به وضعیت بد بازار تفریح و عدم علاقه‌مندی مردم به پارک گردی افزود، از زمانی‌که محدودیت‌ها بالای مراجعین پارک‌ها در این ولایت وضع شده، ضربۀ اقتصادی برای پارک‌داران شهر نیز وارد شده‌است.

به گفتۀ او، در گذشته اکثر افراد همراه با خانواده‌های شان برای تفریح به پارک‌ها می‌رفتند، اما حالا قوانین جدیدی وضع شده و همه پارک‌ها ورشکسته شده‌است.

از سویی‌هم، برخی از باشنده‌گان ولایت هرات می‌افزایند که تفریح برای مردم نیاز است اما برای فعلا محدویت‌ها وضع شده‌است که خانواده‌ها اجازه ندارند تا وارد پارک‌های تفریحی شوند.

شیرآقا یک تن از بازدیدکننده‌گان پارک گلهای هرات در صحبت با پژواک گفت که پارک‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و با محدودیت علیه خانواده‌ها و فامیل‌ها همه پارک‌ها حالت ورشکسته‌گی با خود گرفته‌است.

به گفتۀ وی، برای فعلا هیچ جای برای رفتن نیست و امیدوارند تا از سوی ادارۀ محلی زمینۀ رفتن به پارک‌ها برای خانواده‌ها فراهم گردد.

محمدقاسم یک تن دیگر از باشنده‌گان هرات نیز در صحبت با پژواک مدعی است که مردم جهت خوش گذرانی با خانواده‌های خویش به پارک‌ها مراجعه می‌کردند و حالا که محدودیت بالای فامیل‌ها وضع شده، همه پارک‌ها حالت نسبی خویش را به دلیل نبود مراجعین، از دست داده‌اند.

موصوف افزود، در صورت اجازه دادن دوباره به فامیل‌ها، ممکن تا حدی در وضعیت پارک‌ها تغییرات محسوس شود، اما در غیر آن وضعیت پارک‌ها هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ اقتصادی به صفر تقرب خواهد کرد.

در زمینه خواستیم نظر ادارۀ امر بالمعروف ولایت هرات را در مورد وضع محدودیت‌ها با خود داشته باشیم، اما با تلاش‌های زیاد موفق نشدیم.

با این حال، ریاست شاروالی ولایت هرات بدون ارایۀ جزئیات در مورد اقدامات بعدی این اداره در قبال حمایت از پارک‌ها می‌گوید که این اداره در قسمت عقد قرارداد با پارک‌ها نیز تغییراتی به وجود آورده‌است.

ناصر آرمل، سخنگوی ریاست شاروالی هرات می‌گوید که در مجموع پارک‌ها وضعیت خوبی ندارد، اما با آن عده از افرادی که با ریاست شاروالی قرارداد دارند، تخفیف قابل ملاحظه‌یی صورت گرفته تا جلو ضرر آنان گرفته شود.

به گفتۀ سخنگوی ریاست شاروالی ولایت هرات، آنان وضعیت پارک‌ها را درک می‌کند و تلاش‌ها در زمینۀ جریان دارد تا تسهیلات لازم برای پارک‌داران و مردم ایجاد شود.

گفتنی است که در شهر هرات هفده پارک تفریحی وجود دارد که با وضع محدودیت‌ها دروازۀ برخی از این پارک‌ها از جمله باغ ملت بسته شده‌است.

Views: 69

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر