زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو رویداد ترافیکی در فاریاب هفت کشته و زخمی برجاگذاشت

دو رویداد ترافیکی در فاریاب هفت کشته و زخمی برجاگذاشت

author avatar
30 Jun 2023 - 14:08
دو رویداد ترافیکی در فاریاب هفت کشته و زخمی برجاگذاشت
author avatar
30 Jun 2023 - 14:08

میمنه (پژواک، ۹ سرطان ۱۴۰۲): منابع محلی در فاریاب می‌گویند که  در دو رویداد ترافیکی در شهر میمنه و ولسوالی قیصار این ولایت سه تن جان باخته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

احمدفهیم مدیر حادثات ترافیک فاریاب به پژواک گفت که در حادثۀ اول، دو موترسایکل -که چهار نفر سوار ان بودند- در بازار چهلگزی ولسوالی قیصار باهم تصام کردند که در اثر آن دو جوان ۱۸ ساله جان باخته اند و یک جوان دیگر زخمی شده‌است.

موصوف افزود که در رویداد دوم، یک ریکشا در منطقۀ کته‌کم در حومۀ شهر میمنه واژگون شده که در پی ان نیز یک جوان ۱۷ ساله جان باخته و سه جوان دیگر زخمی شده‌اند.

مدیر حادثات ترافیک از خانواده‌ها و برخی موسفیدان شکایت نموده علاوه کرد: «زمانی که پولیس ترافیک وسایط متخلفین را توقف و قید می‌سازد، خانواده‌های جوانانی که حادثه خلق می‌کنند و موسفیدان  به جای آنکه به فرزندان شان توصیه نمایند تا تیزرانی نکنند، واسطه پیدا کرده وسایط را از چنگ ترافیک دوباره رها می‌سازند.»

در همین حال، برخی شهروندان فاریاب از حکومت محلی می‌خواهند تا جلو تیزرانی موترسایکل سواران و ریکشا‌ها را بگیرند که باعث افزایش تلفات جانی می‌شوند.

شریف محمدی باشندۀ ولسوالی قیصار می‌گوید: «در این ولسوالی اصلا پولیس ترافیک وجود ندارد و هیچ کس از اصول ترافیکی خبر ندارد، موترسایکل سواران از یکسو دو – سه نفره با سرعت زیاد رانندگی می‌کنند و از جانب دیگر آلاتی را در سلنسرها نصب کردند که صدای دلخراش آن، روان بسیاری را متاثر ساختند.»

ادریس یک باشندۀ شهر میمنه می‌گوید که در این شهر حتا کودک ۹ ساله خودمختار است و می‌تواند موتر و موترسایکل راننده‌گی کند.

وی از خانواده‌ها و حکومت خواست تا بخاطر جلوگیری از حادثات ترافیکی در اصول ترافیکی و تربیۀ جوانان توجه جدی داشته باشند.

Views: 21

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر