زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سازمان داکتران بدون سرحد هشت مرکز صحی در بامیان را توسعه می‌دهد

سازمان داکتران بدون سرحد هشت مرکز صحی در بامیان را توسعه می‌دهد

author avatar
4 Jul 2023 - 16:53
سازمان داکتران بدون سرحد هشت مرکز صحی در بامیان را توسعه می‌دهد
author avatar
4 Jul 2023 - 16:53

امیان (پژواک، ۱۳ سرطان ۱۴۰۲): منابع محلی در بامیان می‌گویند، هشت مرکز صحی در سه ولسوالی این ولایت که از سوی سازمان داکتران بدون سرحد ساخته شده، توسعه داده می‌شود.

در خبرنامه‌یی که از سوی دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان منتشر شده آمده‌است که خانم کریستیل، مسؤول جدید سازمان داکتران بدون سرحد (MSF) در ولایت بامیان در دیداری با والی این ولایت پیرامون فعالیت‌های صحی و تطبیق پروژه‌های ساخت مراکز صحی در این ولایت گفتگو کرده‌است.

در خبرنامه آمده‌است که در این دیدار خانم کریستیل مسئوول سازمان داکتران بدون سرحد در ولایت بامیان گفته‌است، این سازمان سال گذشته هشت مرکز صحی را که در سه ولسوالی بامیان اعمار کرده بود، بر اساس نیازمندی‌های صحی مردم، جدیدآ کار ساخت سه اتاق در این ۸ مرکز صحی را با هزینۀ بیش از یک صد هزار دالر امریکایی در ولسوالی‌های سیغان، شیبر، و یکاولنگ نمبر۱ آغاز نموده‌است که در سه هفتۀ آینده کار ساخت آن تکمیل خواهد شد.

در همین حال، مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان در این دیدار گفته‌است که رهبری ادارۀ محلی بامیان برای تامین امنیت دفاتر مؤسسات در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت تلاش جدی به خرج داده و اطمینان می‌دهد که هیچ‌گونه نگرانی در سطح ولایت بامیان برای مؤسسات وجود ندارد.

قابل یادآوری است که سازمان داکتران بدون سرحد ۸ مرکز صحی را با داشتن ۷ اتاق و تجهیزات صحی در بامیان ساخته که از ۹ ماه به این‌سو در بخش‌های نسایی ولادی، اطفال و نیازمندی‌های اولیۀ صحی مردم در ولسوالی‌های سیغان، شیبر، و یکاولنگ نمبر۱ این ولایت فعالیت دارند.

Views: 60

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر