زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اوچا: در سال ۲۰۲۲ با ۱۸.۸ میلیون تن در افغانستان کمک صورت گرفته‌است

اوچا: در سال ۲۰۲۲ با ۱۸.۸ میلیون تن در افغانستان کمک صورت گرفته‌است

author avatar
10 Jul 2023 - 17:14
اوچا: در سال ۲۰۲۲ با ۱۸.۸ میلیون تن در افغانستان کمک صورت گرفته‌است
author avatar
10 Jul 2023 - 17:14

کابل (پژواک، ۱۹ سرطان ۱۴۰۲): دفتر هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های بشردوستانۀ سازمان ملل متحد (اوچا) گفته که در سال گذشته میلادی با ۱۸.۸ میلیون تن در افغانستان از طریق صندوق بشردوستانۀ این کشور کمک شده‌است.

اوچا امروز (دوشنبه) گزارش سالانۀ کمک‌های جامعۀ جهانی به «صندوق بشردوستانۀ افغانستان» در سال ۲۰۲۲ میلادی را نشر کرده که بر اساس آن، کشورها و نهادهای کمک‌کننده در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۷۵ میلیون دالر به این صندوق کمک کرده‌اند.

براساس آمارهای این گزارش، از میان ۱۸.۸ میلیون نفری که در سال ۲۰۲۲ کمک دریافت کرده‌اند، ۵.۳ میلیون آنان مردان، ۵.۱ میلیون زنان، ۴.۳ میلیون آنان دختران و ۴.۱ میلیون دیگرشان پسران بوده‌اند.

در این گزارش آمده‌است که در سال ۲۰۲۲ میلادی ولایات پکتیکا با ۲۰.۸ میلیون دالر، غور با ۱۹.۲ میلیون دالر و هرات با ۱۹ میلیون دالر بیشترین کمک‌های بشردوستانه را دریافت کرده‌اند و ولایات کندز با ۱.۸ میلیون دالر، زابل با ۱.۵ میلیون دالر و ارزگان نیز با ۱.۵ میلیون دالر، کم‌ترین کمک‌های بشردوستانه را دریافت کرده‌اند.

دفتر هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های بشردوستانۀ سازمان ملل در این گزارش گفته که در آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان ۲۴.۴ میلیون تن بود، اما در پایان سال شمار افراد نیازمند به ۲۸.۳ میلیون تن رسید.

براساس این گزارش، زمستان سخت، قیمت بالای مواد غذایی، کاهش درآمد، افزایش بیکاری و تداوم نزول اقتصادی، منجر به افزایش ناامنی غذایی در افغانستان در سال ۲۰۲۲ شد و در پایان این سال ۱۷ میلیون تن با گرسنگی حاد مواجه بودند که شش میلیون آنان در سطوح اضطراری ناامنی غذایی قرار داشتند.

در گزارش سالانۀ صندوق بشردوستانۀ افغانستان همچنان آمده‌است که در سال ۲۰۲۲، ۴.۷ میلیون تن از سوءتغذیه حاد در کشور رنج بردند؛ از جمله ۱.۱ میلیون کودک به سوءتغذیه حاد شدید، ۲.۸ میلیون کودک به سوءتغذیه حاد متوسط و بیش از ۸۰۰ هزار زن باردار و شیرده به سوءتغذیه حاد دچار بودند.

دفتر هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های بشردوستانۀ سازمان ملل متحد اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی میزان افراد نیازمند از ۲۸.۳ میلیون تن به ۲۸.۸ میلیون تن افزایش یافته‌است.

این گزارش در حالی نشر شده که حدود یک ماه قبل اوچا اعلام کرد که برای کمک به افراد نیازمند در افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، به ۲.۲۶ میلیارد دالر نیاز است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر