زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حنفی: از کشورهای دخیل در جنگ بیست سال گذشته می‌خواهیم که مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند

حنفی: از کشورهای دخیل در جنگ بیست سال گذشته می‌خواهیم که مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند

author avatar
4 Sep 2023 - 15:01
حنفی: از کشورهای دخیل در جنگ بیست سال گذشته می‌خواهیم که مانع پروژه‌های اقتصادی نشوند
author avatar
4 Sep 2023 - 15:01

کابل (پژواک، ۱۳ سنبله ۱۴۰۲): معاون اداری ریاست‌الوزراء می‌گوید، حقوق تمام مردم در کشور مصؤن است و ا.ا به آزادی بیان متعهد است؛ در صورتیکه این آزادی در چوکات اصول و ارزش‌های اسلامی باشد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء این اظهارات را روز گذشته در مراسم اختتامیه پروسۀ معلومات دهی دولت به ملت ارایه کرده‌است.

برنامۀ معلومات دهی دولت به ملت که در اول ماه اسد سال جاری آغاز و به تاریخ ۳۱ ماه اسد ختم گردید که مسؤولین ۴۲ وزارت و ادارات امارتی در این برنامه اشتراک کرده بودند و معلومات فعالیت‌ها و کارکردهای یک‌سالۀ ادارات مربوطه خود را به مردم ارایه می‌کردند.

ارگ در صفحۀ ایکس خود نگاشته‌است که حنفی در این مراسم گفته: «در سایه نظام اسلامی حقوق همۀ انسان‌ها در تمامی عرصه‌ها محفوظ است، هیچ کس حق توهین و تحقیر کسی را ندارد و به هیچ شخصی اجازۀ تعرض به ملکیت شخصی و ناموس افراد داده نمی‌شود و آبرو، حیثیت، دارایی و عبادتگاه‌های غیر مسلمانان نیز مصؤنیت دارند.»

وی همچنان گفته‌است که پس از حاکمیت امارت اسلامی عفو عمومی اعلام شد که بر اساس آن هیچ کس حق ندارد به خاطر مسایل شخصی دست به انتقام گیری بزند.

وی افزوده‌است که این فرمان هنوز هم در حال تطبیق است و اگر جایی اتفاقی رخ می‌دهد، امارت اسلامی آن را یک عمل جرمی تلقی می‌کند و هر کس مرتکب این عمل شود به محاکم معرفی می‌شود.

حنفی همچنان گفته‌است، برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی لازم است پروژه‌های بزرگی مانند تاپی، کاسا یک‌هزار، تاپ و سرخان پلخمری عملی شود.

حنفی از کشورهایی که در جنگ بیست ساله دخیل بودند خواسته است که مانع عملی شدن پروژه‌های اقتصادی نشوند.

حنفی این را نیز گفته‌است، امارت اسلامی خواهان روابط حسنه و مبتنی بر احترام و تعامل متقابل و عدم مداخله با همۀ کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه می باشد.

وی گفته‌است، امارت اسلامی متعهد به آزادی بیان است در صورتی که این آزادی در چارچوب اصول و ارزش‌های اسلامی باشد و مخالف منافع ملی نباشد و هم‌چنان حقوق و حریم خصوصی اشخاص محفوظ باشد.

Views: 27

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر