زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دلاور: خواهان آغاز کار و فعالیت پروژۀ تاپی هستیم

دلاور: خواهان آغاز کار و فعالیت پروژۀ تاپی هستیم

author avatar
4 Sep 2023 - 15:19
دلاور: خواهان آغاز کار و فعالیت پروژۀ تاپی هستیم
author avatar
4 Sep 2023 - 15:19

کابل (پژواک، ۱۳ سنبله ۱۴۰۲): وزارت معادن و پترولیم می‌گوید، ا.ا خواهان آغاز کار و فعالیت پروژۀ تاپی بوده و در این زمینه از هیچ‌گونه همکاری دریغ نخواهد کرد.

تاپی، پروژۀ انتقال گاز ترکمنستان از راه افغانستان به هند و پاکستان است که در سال ۲۰۱۶ از سوی مقامات هند، ترکمنستان، پاکستان و افغانستان افتتاح گردید. کار عملی این پروژه در ترکمنستان پایان یافته و قرار است که در آیندۀ نزدیک در افغانستان نیز آغاز شود.

در خبرنامۀ وزارت معادن و پترولیم آمده‌است که مولوی شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت روز گذشته با محمدمراد امانوف، رئیس اجرایوی پروژۀ تاپی و هیأت همراهش دیدار کرده‌‍‌است.

منبع نگاشته‌است، در آغاز رئیس پروژۀ تاپی در مورد پیشرفت این پروژه معلومات کوتاه ارایه نمود و بعد هر دو جانب در مورد آغاز کار عملی و فعالیت‌ این پروژه گفتگو کردند و نظریات خود را تبادله کردند.

مولوی شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در این دیدار گفته‌است: «ما خواهان آغاز کار و فعالیت این پروژه هستیم، برای تطبیق این پروژه امنیت بهتر تامین است، تمام شرایط فراهم شده‌است و امارت اسلامی در زمینۀ تطبیق این پروژه از هیچ‌گونه همکاری دریغ نخواهد کرد.»

طبق معلومات این وزارت، در آخر هر دو جانب بر عملی‌سازی پروژه و تداوم همکاری تاکید نمودند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر