زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرقنسل ترکیه در هرات: به حمایت از پروژه‌های زیربنایی در افغانستان ادامه می‌دهیم

سرقنسل ترکیه در هرات: به حمایت از پروژه‌های زیربنایی در افغانستان ادامه می‌دهیم

author avatar
7 Sep 2023 - 15:39
سرقنسل ترکیه در هرات: به حمایت از پروژه‌های زیربنایی در افغانستان ادامه می‌دهیم
author avatar
7 Sep 2023 - 15:39

هرات (پژواک، ۱۶ سنبله ۱۴۰۲): سرقنسل ترکیه در هرات در حالی بر حمایت کشورش از ساخت پروژه‌های زیربنایی در افغانستان تاکید می‌کند که وضوخانه‌های مسجد جامع بزرگ شهر هرات که از سوی دفتر تیکا ساخته شده به بهره برداری سپرده شد.

کارساخت بیش از ۱۰۰ وضوخانه برای مردان و زنان درمسجد جامع بزرگ شهر هرات که شش ماه قبل به هزینۀ صد هزار دالر امریکایی توسط دفتر انسجام و همکاری ترکیه (تیکا) در هرات آغاز گردیده بود، امروز در حضور سرقنسول ترکیه مقیم هرات و مقامات محلی این ولایت رسماً گشایش یافت.

مولانا نوراحمد اسلام‌جار والی هرات ضمن تشکری از همکاری دفتر تیکا در راستای ترمیم مسجد جامع بزرگ هرات و ساخت وضوخانه‌ها گفت که اداره محلی این ولایت در راستای حفاظت از آبدات تاریخی با ریاست‌های مربوطه و ادارات، همکاری همه جانبه خواهند داشت.

در همین حال مولانا نعیم‌الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت نیز با توجه به سابقه مسجد جامع هرات گفت که همکاری در بخش همچو اماکن کهن و باستانی جز افتخارات ملت‌های ترکیه و افغانستان است.

حقانی از فعالیت‌های دفتر فرهنگی ترکیه در هرات یادآوری نموده و خواستار همکاری بیشتر این اداره با ریاست اطلاعات و فرهنگ در قسمت ترمیم و حفاظت از آبدات تاریخی گردید.

سینان الیخان سرقنسل ترکیه در ولایت هرات نیز با تاکید بر حمایت از ساخت پروژه‌های زیربنایی ترکیه در افغانستان گفت که مردم ترکیه در قبال مردم افغانستان احساس دوستانه دارند و منبعد نیز دفتر تیکا در این ولایت همکار خواهند بود.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر