زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شهزاده مسعود: برای کرزی اجازۀ سفر به سه کشور داده نشده‌است

شهزاده مسعود: برای کرزی اجازۀ سفر به سه کشور داده نشده‌است

author avatar
7 Sep 2023 - 19:05
شهزاده مسعود: برای کرزی اجازۀ سفر به سه کشور داده نشده‌است
author avatar
7 Sep 2023 - 19:05

کابل (پژواک، ۱۶ سنبله ۱۴۰۲): بر بنیاد گزارش‌ها، برخی از منابع گفته اند که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان اجازۀ سفر به سه کشور را دریافت نکرده‌‌است، اما امارت اسلامی تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌است.

شهزاده مسعود، یکی از نزدیکان حامد کرزی به طلوع‌نیوز گفته‌است: «زمانی که کرزی صاحب از انگلستان دوباره به کشور برگشت، پس از آن سه کشور به گونۀ رسمی به وی دعوت دادند؛ اما متاًسفانه که اجازۀ سفر داده نشد؛ تا حدی که موضوع دیدارهای داخلی است، افغان‌ها روزانه می‌آیند، سناد شان در بیرون از سوی افراد امنیتی بررسی می‌شود و سپس اجازۀ داخل شدن داده می‌شود.»

طلوع‌نیوز به نقل از منبع نگاشته‌است که برای حامد کرزی، رئیس‌ جمهور پیشین اجازۀ دیدار با هیأت آمدۀ هفت نفره از ایران نیز داده نشده‌است.

این درحالی است که دفتر رئیس جمهو اسبق روز گذشته (پانزه‌هم سنبله) گفت، حامد کرزی با تاکاشی اوکادا، سفر جاچان در کابل دیدار کرد و دو طرف در مورد لزوم تعلیم دختران و فراهم نمون زمینۀ کاری برای زنان تأکید ورزیدند و برای تأمین صلح و ثبات در کشور تفاهم ملی را ضروری دانستند.

امارت اسلامی تا کنون در مورد اظهارات شاهزاده مسعود در مورد ممنوعیت سفرهای خارجی حامد کرزی چیزی نگفته‌است.

حامد کرزی که در حال حاضر در کابل به سر می‌برد، پس از به قدرت رسیدن دوبارۀ طالبان در افغانستان در کشور ماند و پس از ۱۵ ماه برای نخستین بار در ۱۲ قوس سال  ۱۴۰۱ به خارج از کشور سفر نمود.

Views: 101

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر