زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بکتاش سیاووش: پدرم در یک حادثۀ مرموز در آلمان جان باخته‌است

بکتاش سیاووش: پدرم در یک حادثۀ مرموز در آلمان جان باخته‌است

author avatar
21 Sep 2023 - 00:20
بکتاش سیاووش: پدرم در یک حادثۀ مرموز در آلمان جان باخته‌است
author avatar
21 Sep 2023 - 00:20

[restrict paid=”true”]

 اتلانتا (پژواک، ۲۹ سنبله ۱۴۰۲): بکتاش سیاووش، عضو ولسی جرگهٔ پیشین افغانستان گفته که پدرش  محمد داوود سیاوش را در یک حادثۀ موموز در آلمان از دست داده‌است.

محمد داوود سیاووش، روزنامه نگار، محقق، شاعر، نویسنده و عضو انجمن نویسنده‌گان افغانستان از چندی به این‌سو در آلمان به سر می‌برد.

پسر وی، بکتاش سیاووش امروز چهارشنبه (۲۹ سنبله) در صفحۀ فیسبوکش نوشته: «با دریغ و درد که خانوادۀ ما یک بار دیگر در سوگ نشست و بزرگترین آموزگار، حامی، پشتیبان و تکیه‌گاه ما پدر بزرگوار ما را در حادثۀ مرموز دیگر از دست دادیم.»

وی افزوده‌است که پدرش از سه روز به این‌سو ناپدید  شده بود و پولیس آلمان پس از دریافت جسد، تحقیقات را در پیوند به مرگ وی آغاز کرده‌است.

این عضو قبلی ولسی جرگهٔ‌ افغانستان گفته‌است: «تحقیقات پولیس آلمان برای رسیدن به حقیقت در جریان است و خانوادۀ ما تا رسیدن به حقیقت این رویداد مرموز منتظر می‌ماند.»

این در حالی است که به‌تاریخ هفتم نومبر ۲۰۲۰ یما سیاوش پسر داوود سیاوش در انفجاری در مربوطات حوزۀ نهم شهر کابل کشته شد که پس از ان خانوادهٔ او از دفتر ملل متحد در افغانستان خواسته بودند تا این قضیه را پیگیری کند.

بکتاش سیاووش در این پیام نوشته‌است: «پدر مبارز و خستگی ناپذیرم در دو سال و ده ماه گذشته شب و روز برای کشانیدن قاتل، عامل قتل و حامی عامل قتل شهید یما سیاوش چون کوه ایستاد و با کشیدن پروندۀ برادر شهیدم یما سیاووش به محکمۀ بین‌المللی در جستجوی رسیدن به عدالت بود.»

موصوف افزوده‌است: «شهادت پدرم به شدت مرموز و سوال برانگیز است، با اتحاف دعا به روح آن مبارز عدالتخواه از دولت آلمان و نهادهای معتبر بین‌المللی می‌خواهیم در این زمینه تحقیقات جدی انجام دهند و تا رسیدن به واقعیت ما را یاری کنند.»

[/restrict]

Views: 835

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر