زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسؤولین: ۵۰ هزار جریب زمین غصب‌شدۀ دولتی در سرپل استرداد شده‌است

مسؤولین: ۵۰ هزار جریب زمین غصب‌شدۀ دولتی در سرپل استرداد شده‌است

author avatar
24 Sep 2023 - 14:17
مسؤولین: ۵۰ هزار جریب زمین غصب‌شدۀ دولتی در سرپل استرداد شده‌است
author avatar
24 Sep 2023 - 14:17

سرپل( پژواک، ۲ میزان ۱۴۰۲) کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استراداد زمین‌های غصب شده می‌گوید که بیش از ۵۰ هزار جریب زمین غصب‌شدۀ دولتی را در ولایت سرپل استرداد و ثبت سیستم بانک زمین کرده و بیش از ۴۳ هزار جریب زمین دیگر غصب‌شده را تشخيص و تثبیت کرده‌است.

به گفتۀ منابع مسؤول در سرپل، هیاتی تحت ریاست مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه  و عضویت وزیران شهرسازی، زراعت،  نمایندۀ خاص ستره محکمه و رییس قضایای حکومت، شام روزگذشته جهت بررسی از کار کمیتۀ ولایتی استرداد زمین‌های مغصوبۀ دولتی وارد این ولایت گردید.

مولوی احسان‌الله وثیق،  منشی کمیسیون استرداد زمین‌های مغصوبۀ دولتی گفت که کمیتۀ ولایتی استرداد زمین‌های دولتی در سرپل پس از آغاز کارش توانسته است که بیس از ۵۰ هزار جریب زمین دولتی را استرداد و ثبت سیستم بانک زمین کند.

موصوف افزود که بیشتر از ۴۳ هزار جریب زمین دیگر دولتی نیز در این ولایت تشخيص و تثبیت شده‌است که به‌زودی ثبت سیستم بانک زمین خواهد شد.

مولوی وثیق گفت که تمام ادارات در سرپل با کمیتۀ استرداد زمین‌های غصب شدۀ دولتی همکاری داشته‌اند و این کمیته در سرپل کارهایش را به طریقه بسیارعالی به پیش برده‌است.

وی علاوه کرد: «در ۴۵  سال جنگ و ۲۰ سال اشغال در کشور، زمین‌های دولتی از سوی افراد و اشخاص غصب گردیده‌است که امارت اسلامی مصمم به استرداد زمین‌های مغصوبۀ دولتی می‌باشد.»

به گفتۀ منشی کمیسیون استرداد زمین‌های مغصوبۀ دولتی، این کمیسیون پس از آغاز کارش توانسته‌است در سطح افغانستان بیش از ۷۰۰ هزار جریب زمین غصب‌شدۀ دولتی را از نزد غاصبان استرداد کند.

Views: 46

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر