زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی مردم: شمار مراکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در هلمند افزایش یابد

برخی مردم: شمار مراکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در هلمند افزایش یابد

author avatar
25 Sep 2023 - 14:49
برخی مردم: شمار مراکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در هلمند افزایش یابد
author avatar
25 Sep 2023 - 14:49

لشکرگاه (پژواک، ۳ میزان ۱۴۰۲): شماری از باشنده‌گان هلمند می‌گویند، تنها دو مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در این ولایت وجود دارد، در حالی که هلمند یکی از ولایات بزرگ کشور است و این دو مرکز برای مردم آن کفایت نمی‌کند.

آنان می‌گویند، همه مردم توان این را ندارند تا برای دریافت تذکرۀ الکترونیکی از مناطق دوردست ولسوالی‌ها به لشکرگاه، مرکز این ولایت بروند.

از سویی‌هم، مسؤولین این ولایت نیز شکایات مردم را می‌پذیرند اما می‌گویند، برای حل این مشکل تلاش می‌کنند و در آیندهۀ نزدیک در مرکز ولسوالی گریشک نیز یک مرکز توزیع تذکره‌های برقی ایجاد خواهد شد.

مسعود، باشندۀ ولسوالی کجکی که برای دریافت تذکره به لشکرگاه، مرکز این ولایت آمده‌است، می‌گوید: «چهار روز می‌شود که به مرکز احصائیه آمده‌ام اما تاکنون نوبت به من نرسیده‌است، در حالی که در خانه‌ام کسی نیست.»

وی از حکومت خواست که در تمام ولسوالی‌ها، مراکز توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی را ایجاد کند تا مردم بتوانند به راحتی تذکره را دریافت کنند.

محب‌الله، باشندۀ بلاک دونثی ولسوالی مارجه که برای اخذ تذکره به لشکرگاه آمده‌است، نیز می‌گوید که وضعیت اقتصادی‌اش خراب است، پس باید در هر منطقه مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی فعال گردد تا مردم بتوانند با پرداخت هزینۀ کم تذکره را بدست بیاورند.

وی افزود: «ما از روی مجبوریت نه تن در یک موتر از مارجه آمده‌ایم، سه تا چهار روز گذشت اما تاکنون به ما نوبت نرسیده‌است.»

وی می‌افزاید، هلمند یکی از بزرگترین و پرنفوس‌ترین ولایات در سطح کشور است، بابراین حکومت با توجه به ساختار جغرافیایی این ولایت، مراکز مورد نیاز را فعال سازد.

از سوی دیگر، مسؤولین احصائیه مشکلات مردم را می‌پذیرد اما می‌گوید که این مشکلات به‌زودی حل خواهد شد.

حافظ‌محمد ربانی هیواد، رئیس احصاییۀ مرکزی این ولایت گفت: «از حاکمیت دوبارۀ امارت اسلامی به این‌سو  ۱۲۲ هزار و ۶۳۸ جلد تذکره توزیع شده‌است و پلان دارند که در ولسوالی‌ها نیز مراکز جدید فعال گردد.»

وی افزود، برای ولسوالی گرشک این ولایت مرکز توزیع تذکره منظور گردیده‌است و در آیندۀ نزدیک فعالیت را آغاز خواهد کرد.

موصوف می‌گوید، یک مرکز توزیع تذکره در سال ۱۴۰۱ و مرکز دوم در سال ۱۴۰۲ در لشکرگاه فعال گردیده‌است که اکنون هر مرکز روزانه برای ۵۵۰ تن تذکره توزیع می‌کند.

اما می‌افزاید که روزانه تعداد مراجعین به هزاران تن می‌رسد که اکثریت آنان از ولسوالی‌ها مراجعه می‌کنند.

قابل یادآوری است که در بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی داشتن تذکرۀ الکترونیکی برای نکاح‌خط، پاسپورت، استخدام و سایر امورات ضروری است، به همین دلیل در هر مرکز توزیع تذکره تعداد مراجعین بیشتر می‌باشد  و چندین روز نیاز است تا تذکره اخذ گردد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر