زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسؤولین: معاش کارمندان شاروالی میمنه با دو ساعت اضافه‌کاری تا۶۰ درصد افزایش یافته‌است

مسؤولین: معاش کارمندان شاروالی میمنه با دو ساعت اضافه‌کاری تا۶۰ درصد افزایش یافته‌است

author avatar
26 Sep 2023 - 12:04
مسؤولین: معاش کارمندان شاروالی میمنه با دو ساعت اضافه‌کاری تا۶۰ درصد افزایش یافته‌است
author avatar
26 Sep 2023 - 12:04

میمنه (پژواک، ۴ میزان ۱۴۰۲): در پی شکایات کارمندان شاروالی شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب از کم‌بودن معاش شان، مسؤولین مربوطه اعلام کردند که در معاشات کارکنان این اداره تا ۶۰ درصد ازیاد آمده و ساعات کاری آن‌ها نیز افزایش یافته‌است.

کارمندان شاروالی شهرمیمنه، مرکز ولایت فاریاب از افزایش ۶۰ درصد حقوق اضافه‌کاری در معاشات شان ابراز خرسندی نموده می‌گویند، یک ماه می‌شود که روزانه دو و نیم ساعت بیشتر از اوقات رسمی کار می‌کنند.

به گفتۀ آنان، قبلاً از ساعت هشت صبح تا چهار عصر کار می‌کردند که از پنج هزار تا ۱۲ هزار افغانی حقوق دریافت می‌نمودند،  اما از یک ماه به این‌سو از ساعت هفت صبح تا پنج عصر کار می‌کنند و در برابر آن ۶۰ درصد معاش اضافه بدست می‌آورند.

عبدالجلیل، صفا کار شاروالی میمنه به خبرنگار آژانس خبری پژواک گفت که قبلاً پنج هزار افغانی معاش داشت، در قسمت امرار معیشت خانواده با مشکلات زیادی مواجه بود، اما حالا خوشحال است که معاش‌اش افزایش یافته، در ماه گذشته هشت هزار افغانی معاش بدست آورد که پس از این تا حدی نیازمندی هایش مرفوع می‌گردد.

غلام‌نبی که بیش از۶۰ سال سن دارد و جاروکشی می‌کند می‌گوید که ۵۵۰۰ افغانی معاش داشت، نیازمندی خانوادۀ شش نفری‌اش را تکافو نمی‌کرد.

اما افزود، خرسند است که امارت اسلامی کارگران فقیر شاروالی را در نظر گرفته، معاشات شان را ازدیاد بخشیده‌است.

وی علاوه کرد: «در گذشته معاش ناچیز داشتم، اما از اینکه به شهر و مردم خود کار می‌کردم از کارم خسته نمی‌شدم، حالا که حکومت لطف کرده معاش ما را افزایش داده، نهایت خوشحالم و بیشتر از گذشته کار می‌کنم.»

نظرمحمد، پرسونل بخش تنظیف شاروالی میمنه می‌گوید، پیش از این ۶۲۰۰ افغانی معاش می‌گرفت که روزانه بیشتر از هشت ساعت مصروف پاک‌کاری جوی‌ها و جاده‌های شهر بود و با پولی که می‌گرفت نمی‌توانست مخارج روزگارش را تامین نماید.

نامبرده گفت: «خرسندم که در ماه گذشته علاوه بر ده هزار افغانی معاش و اضافه‌کاری، بیشتر از ۱۵۰۰۰ افغانی اضافه‌کاری پنج ماهۀ سال روان را نیز گرفتم، از شاروال و از حکومت سپاسگذاری می‌کنم.»

مصطفی خلیل‌زاده یکی از مامورین شاروالی میمنه گفت که از پنج سال به این‌سو با هشت هزار افغانی معاش کار می‌کرد که به نیازهای زنده‌گی‌اش کفایت نمی‌کرد، اما اکنون خرسند است که ۶۰ فیصد معاش او افزایش یافته، تا حدی نیازمندی‌های‌اش تآمین می‌گردد.

انجنیر ذبیح‌الله بهزاد، مدیر ناحیۀ سوم شهر میمنه نیز می‌گوید که در بست پنج کار می‌کند و ۹۷۰۰ افغانی معاش داشت، اما در این اواخر به اثر سعی و تلاش شاروال جدید میمنه، معاش بست‌های یادشده با اضافه کاری به ۱۴ هزار افغانی افزایش یافته‌است.

بهزاد گفت که  در شرایط کنونی ۱۴ هزار افغانی معاش پول مناسبی است که از یک سو امرار معیشت خانواده می‌شود و از جانب دیگر با دلگرمی به مردم و شهر خود خدمت می‌کنند.

از سویی‌هم، دملا گل‌احمد مبشر شاروال میمنه می‌گوید که این ارگان ۱۹۳ کارمند اداری و تنظیفی دارد که در معاشات شان ۶۰ درصد ازدیاد به عمل آمده و در عین حال، ساعات کاری آن‌ها نیز افزایش یافته‌است.

مبشر افزود که طبق لزوم‌دید مقامات ذیصلاح، اضافه‌کاری همه کارمندان از اول سال ۱۴۰۲ از طریق بانک اجرا گردیده که این امر بیانگر کمک و حمایت حکومت از قشر کارکن و مستحق جامعه می‌باشد.

موصوف که در جمع عمله و پرسونل شاروالی میمنه صحبت می‌نمود خطاب به آن‌ها گفت: «قبلاً  از ساعت هشت تا ساعت سه و نیم کار می‌کردید و معاش معین داشتید؛ اما حالا معاشات تان ۶۰ فیصد تقریباً دو برابر افزایش یافته، بناءً مکلف هستید از ساعت هفت صبح تا پنج عصر کار نمایید.»

وی علاوه کرد که خدمت به مردم و جامعه عبادت است و نباید کسی در وظیفۀ سهل‌انگاری و غیرحاضری نماید و هرگاه به کارمندی مشکلی پیش می‌آید، می‌تواند از رخصتی‌های قانونی خود استفاده نماید.

Views: 89

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر