زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سومین دور رقابت‌های کونگ‌فو میان ورزشکاران نُه ولایت در تخار آغاز شد

سومین دور رقابت‌های کونگ‌فو میان ورزشکاران نُه ولایت در تخار آغاز شد

author avatar
4 Oct 2023 - 14:16
سومین دور رقابت‌های کونگ‌فو میان ورزشکاران نُه ولایت در تخار آغاز شد
author avatar
4 Oct 2023 - 14:16

تالقان (پژواک، ۱۲ میزان ۱۴۰۲): مسؤولین ورزشی در تخار می‌گویند که سومین دور رقابت‌های کونگ‌فو میان ورزشکاران نه ولایت شمال و شمال‌شرقی در این ولایت راه اندازی گردید.

احمد ضیا حقجو، آمر تربیت بدنی و ورزش ولایت تخار به آژانس خبری پژواک گفت که این مسابقات با حضور ۱۵۰ ورزشکار از ولایت‌های زون شمال و شمال‌شرق به میزبانی ولایت تخار آغاز شده و دو روز ادامه خواهد داشت.

موصوف افزود که این مسابقات به هدف شناسایی چهره‌های برتر، ایجاد فضای اتحاد و همدیگرپذیری در میان اقوام مختلف و رشد این رشتۀ ورزشی در میان جوانان زیر نام «صلح و همبستگی» برگزار گردیده‌است.

با این حال، برخی از ورزشکاران که از ولایات مختلف به تخار به هدف رقابت با سایر ورزشکاران آمده‌اند می‌گویند که ورزش ضامن سلامتی مردم و جامعه می‌باشد و حکومت از ورزشکاران حمایت نماید.

احمدالله، از ورزشکاران رشتۀ کنگ‌فو که از ولایت جوزجان به هدف اشتراک در این رقابت به تخار آمده می‌گوید، ورزشکاران تحت هر شرایط در تلاش هستند تا فضای اتحاد و همبستگی را در میان اقشار مختلف جامعه با راه‌اندازی مسابقات ترویج نمایند که حکومت باید از جامعۀ ورزشی در کشور حمایت نماید.

وی از سایر جوانان نیز می‌خواهد که ورزش را در تقسیم اوقات زندگی خود جایگزین نموده از صحتمندی کامل برخوردار شوند.

دوست محمد رحیمی، از ورزشکاران رشتۀ کونگ‌فو از ولایت سمنگان می‌باشد که به هدف رقابت در این مسابقات به تخار آمده می‌گوید: «سه سال می‌شود که در این رشته ورزش می‌نمایم، حالا به هدف رقابت با سایر ورزشکاران به تخار آمده‌ام، ما ورزشکاران از طریق راه‌اندازی مسابقات خود در تلاش شاد نگهداشتن مردم می‌باشیم.»

در همین حال، فهیم کوهی یکی از تماشاچیان این رقابت‌ها می‌گوید که راه‌اندازی چنین مسابقات سبب می‌گردد تا مردم از اقشار مختلف زیر یک چتر به هدف تماشا جمع شوند که خود پیام صلح دوستی، اخوت و همدیگرپذیری را در میان مردم به میان می‌آورد.

وی خواهان راه‌اندازی چنین مسابقات در سطح کشور می‌باشد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر