زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مولوی محمد یعقوب: تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج مهاجرین افغان روابط بین دو کشور را تیره می‌کند

مولوی محمد یعقوب: تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج مهاجرین افغان روابط بین دو کشور را تیره می‌کند

author avatar
5 Oct 2023 - 15:12
مولوی محمد یعقوب: تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج مهاجرین افغان روابط بین دو کشور را تیره می‌کند
author avatar
5 Oct 2023 - 15:12

کابل (پژواک، ۱۳ میزان ۱۴۰۲): سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان تصمیم اخیر پاکستان در قبال مهاجرین افغان را ظالمانه و ناعادلانه خوانده و از مردم پاکستان خواست‌ تا حکومت خود را از این تصمیم منصرف کنند.

حکومت موقت پاکستان روز گذشته به افغان‌های فاقد اسناد مقیم این کشور مهلت داد تا در ظرف یک ماه از پاکستان خارج شوند و در غیر آن به زور اخراج خواهند شد.

مولوی محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان امروز در مراسم چهارده‌همین دور فراغت محصلین اکادمی پولیس این تصمیم پاکستان را ناعادلانه خواند.

وی گفته‌است: «این تصمیم یک تصمیم غیرعادلانه و بی‌انصاف است، از مردم شریف، علما و  سیاست‌مداران پاکستان می‌خواهیم تا مقام‌های خود را که بالای افغان‌ها این چنین وحشت و بربریت می‌کنند، از این کار منصرف سازند.»

وی افزوده‌است که چنین تصمیمات روابط میان دو کشور را تیره می‌سازد.

وی همچنین گفته‌است: «از تمام نهادهای بین‌المللی و کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند، می‌خواهم تا پاکستان را از چنین اقدامی باز دارند، این اقدام ظالمانه است، وحشت است، بربریت است که به هیچ وجه توجیه شده نمی‌تواند و ما به طور جدی خواستار جلوگیری از آن هستیم.»

مجاهد از تمام افغان‌های ثروتمند مقیم پاکستان خواسته‌است تا دارایی‌های شان را به افغانستان انتقال دهند و برای مردم خود خدمت کنند.

در این مراسم شیرمحمد عباس ستانکزی، معین وزارت امور خارجه گفت، این تصمیم یک جانبه و برای افغان‌ها غیرقابل قبول می‌باشد.

سازمان عفو ​​بین‌الملل و برخی نهادهای دیگر نیز نگرانی خود را پیرامون اخراج مهاجرین غیرقانونی افغان از پاکستان ابراز کرده و گفته‌اند که پاکستان نباید پناهجویان افغان را به زور از کشورشان اخراج کند و بگذارد تا آنان به زنده‌گی خود ادمه دهند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز گذشته در این مورد گفته ‌بود: «برخورد با مهاجرین افغان در پاکستان غیرقابل قبول است، طرف پاکستانی باید در مورد پلان خود در این زمینه تجدید نظر کند، مهاجرین افغان در مشکلات امنیتی پاکستان دست ندارند، تا زمانی که پناهجویان افغان به خواست خود و به گونۀ آهسته از پاکستان می‌روند، این کشور باید تحمل داشته باشد.»

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد نیز دو روز قبل گفته بود که پولیس پاکستان طی دو هفتۀ گذشته یک‌هزار افغان را که نصف از آنان دارای اسناد قانونی بودند، بازداشت کرده‌است که پس از آن اجساد چهار افغان در شفاخانه‌ها یا مکان‌های دیگر پیدا شده‌است.

Views: 107

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر