زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ساختمان یک مکتب دخترانه به هزینۀ ۱۴۵ هزار دالر در ننگرهار اعمار شد

ساختمان یک مکتب دخترانه به هزینۀ ۱۴۵ هزار دالر در ننگرهار اعمار شد

author avatar
5 Oct 2023 - 15:31
ساختمان یک مکتب دخترانه به هزینۀ ۱۴۵ هزار دالر در ننگرهار اعمار شد
author avatar
5 Oct 2023 - 15:31

جلال‌آباد (پژواک، ۱۳ میزان ۱۴۰۲): مسؤولین ریاست معارف ننگرهار می‌گویند که به هزینۀ ۱۴۵ هزار دالر امریکایی از کمک سازمان بین‌المللی مهاجرت، ساختمان یک مکتب دخترانه در ولسوالی بهسود این ولایت اعمار گردید.

مسؤولین می‌گویند، لیسۀ ملکه حمیرا که در گذشته نیز برخی تعمیرات داشت اما کافی نبود، بر حسب نیاز یک ساختمان دیگر برای آن نیز ساخته شد.

فرهاداحمد ستانکری، سخنگوی ریاست معارف ننگرهار امروز (۱۳ میزان) به آژانس خبری پژواک گفت، به هزینۀ ۱۴۵ هزار دالر امریکایی سازمان بین‌المللی مهاجرت ملل متحد (IOM) برای لیسۀ ملکه حمیرا یک ساختمان جدید ساخته شد.

وی می‌گوید، این ساختمان دارای هشت اتاق درسی و چهار اتاق اداری می‌باشد که در آن در دو وقت برای ده‌ها دانش‌‎آموز زمینۀ آموزش فراهم شده‌است.

وی افزود، کار ساخت این ساختمان در مدت هشت ماه تکمیل گردید که روز گذشته از سوی مسؤولین ریاست معارف ننگرها و سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) به بهره‌ برداری سپرده شد.

به گفتۀ مسؤولین، از میان بیش از ۹۰۰ مکتب موجود در ننگرهار نزدیک به نصف آن فاقد تعمیر و احاطه اند که دانش‌آموزان در آن در فضای باز و  زیر آفتاب سوزان درس می‌خوانند.

آنان می‌گویند، تلاش‌ها را آغاز کردند تا علاوه بر بودجۀ وزارت، اداره‌های مددرسان را نیز تشویق کنند تا در زمینۀ ساخت تعمیرات برای این مکاتب با آنان کمک کنند.

Views: 23

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر