زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

متشبثین در تخار: به دلیل استفادۀ مردم از تولیدات خارجی بازار فروش محصولات ما کمرنگ است

متشبثین در تخار: به دلیل استفادۀ مردم از تولیدات خارجی بازار فروش محصولات ما کمرنگ است

author avatar
12 Oct 2023 - 15:50
متشبثین در تخار: به دلیل استفادۀ مردم از تولیدات خارجی بازار فروش محصولات ما کمرنگ است
author avatar
12 Oct 2023 - 15:50

تالقان (پژواک،۲۰ میزان ۱۴۰۲): برخی از تولیدکننده‌گان داخلی و متشبثین در تخار از نبود بازار و عدم توجه حکومت به محصولات آنان ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت از سوی نهادهای مربوط و استفادۀ مردم از تولیدات داخلی نسبت به تولیدات خارجی می‌باشند.

نورالحق عالمی، یک تن از تولیدکننده‌گان عسل در تخار می‌گوید، ۲۳ سال می‌شود که مصروف تولید عسل است و امسال با آن‌که تولیدات قناعت‌بخش داشته اما به دلیل نبود بازار مناسب، وارد شدن تولیدات خارجی و عدم حمایت از سوی حکومت بازار فروشات شان کمرنگ است.

به گفتۀ وی، یک کیلو عسل خالص اکنون ۵۰۰ افغانی به‌فروش می‌رسد اما عسل ارد شدۀ ناخالص که قیمت یک کیلوی آن ۱۵۰ افغانی است، سبب شده تا بازار فروشات آنان کمرنگ شود.

وی خواستار حمایت از تولیدکننده‌گان داخلی توسط حکومت و خواستار استفاده از تولیدات داخلی نسبت به تولیدات خارجی از سوی مردم می‌باشد.

در همین حال، عبدالحفیظ که از دیگر تولیدکننده‌گان صنایع دستی «کلالی» در تخار است می‌گوید، ۲۵ سال می‌شود که مصروف زنده نگه‌داشتن صنعت کلالی است اما به دلیل کمرنگ بودن بازار فروشات، عدم توجه حکومت و واردات تولیدات خارجی به کشور سبب شده که این صنعت با رکود مواجه شود.

موصوف نیز از حکومت خواستار ایجاد زمینۀ بازاریابی و حمایت از تولید‌کننده‌گان داخلی شد.

عبدالله کلانتری، مسؤول صادرکننده‌گان قالین در زون شمال‌شرق می‌گوید که برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای بازاریابی و تشویق مردم برای استفاده از تولیدات داخلی موثر است.

به باور او، قالین از جمله صنعت ملی در کشور محسوب می‌شود که اگر حکومت در راستای بازاریابی تولیدات داخلی توجه کند، در رشد اقتصاد کشور تولیدکننده‌گان داخلی می‌تواند نقش موثر داشته باشد.

وی می‌افزاید که تنها ولایت کندز همه‌ساله ۳۰ هزار متر قالین تولید می‌کند.

هرچند مسؤولین در آمریت صنعت و تجارت ولایت تخار با استناد از مکتوبی که از وزارت صنعت و تجارت مبنی بر ممنوع بودن برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در کشور تا تهیۀ یک طرزالعمل مشخص خبر می‌دهند اما پیش از این مولوی عبدالرحمن غزنوی، آمر صنعت و تجارت ولایت تخار در گفتگو با پژواک اطمینان داده بود که حکومت از تولیدکننده‌گان داخلی و متشبثین طبق قانون و پالیسی حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که تولیدکننده‌گان داخلی و متشبثین در تخار هرازگاهی از نبود بازار و عدم توجه حکومت ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت می‌باشند.

Views: 72

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر