زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«برای بیش از ۱۲۰ هزار مهاجر بازگشتی از پاکستان خدمات عرضه گردیده‌است»

«برای بیش از ۱۲۰ هزار مهاجر بازگشتی از پاکستان خدمات عرضه گردیده‌است»

author avatar
5 Nov 2023 - 16:14
«برای بیش از ۱۲۰ هزار مهاجر بازگشتی از پاکستان خدمات عرضه گردیده‌است»
author avatar
5 Nov 2023 - 16:14

کابل (پژواک، ۱۴عقرب ۱۴۰۲): وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان می‌گوید که بیش از ۱۲۰هزار عودت‌کنندۀ اجباری از پاکستان، از خدمات کمیته‌های کمیسیون عالی رسیده‌گی به مشکلات عودت‌کننده‌گان اجباری مستفید شده‌اند.

این وزارت امروز ( ۱۴ عقرب) با نشر گزارشی گفته‌است: «بیش از ۱۲۰ هزار عودت‌کنندۀ اجباری از پاکستان، به تاریخ ۱۳ عقرب، از خدمات کمیته‌های مؤظف کمیسیون رسیده‌گی به وضعیت عودت کننده‌های اجباری، در تورخم، اسلام‌قلعه وسپین‌بولدک مستفید شده‌اند.»

 به نقل از منبع، از تورخم،  یک هزار و ۷۰۰ خانواده به ولایات مختلف انتقال شده، حدود ۳۵ هزار تن ثبت و بایومتریک و ۲۱۰۰ خانواده  شامل ۱۸هزار و۲۰۰ تن  بعد از طی مراحل اداری اسناد شان، به محلات اصلی شان برگشت نموده‌اند.

همچنان، برای ۷ هزار و ۵۰۰ خانواده به‌طور رایگان سیمکارت توزیع شده و ۸ هزار و ۲۴۰ تن از خدمات صحی مستفید شده‌اند.

در این گزارش آمده که ۱۵۰کودک مفقود شده یافت و دوباره به خانواده‌های  شان سپرده شده و همچنان  ۵۳ نوزاد در کمپ‌های موقت تولد و به مادران شان خدمات صحی عرضه شده‌است.

در گزارش علاوه شده‌است که سه باب مسجد جهت ادای نماز در کمپ‌های موقت افتتاح و برای بیش از ۴۰ هزار تن غذای طبخ شده توزیع شده‌است.

مسوولین کمیته‌های یادشده، جهت جلب و جذب مساعدت و تسریع کمک‌رسانی با  سفرای ترکیه و جاپان و مسؤولین ۳۷۰ نهاد مددرسان جلسه نموده‌اند که در نتیجه سفیر ترکیه از کمک ۲۰هزار باب خیمه در آیندۀ نزدیک اطمینان داده‌است.

در این گزارش تذکر رفته که در سپین بولدک ولایت قندهار نیز کمیته‌ها توظیف شده، کار حفر یک حلقه چاه آب آشامیدنی آغاز و ۴۰ باب تشناب سیار را نصب نمودند.

منبع نگاشته‌است که برای بیش از ۱۰ هزار تن غذای طبخ شده از سوی تجار و مردم محل ترتیب و توزیع گردیده و نیز ۳۰۷ خانواده را که شامل ۲ هزار و ۱۳۸تن بودند، به ولایات شان انتقال یافتند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان که از وضعیت مهاجرین در سپین‌بولدک از نزدیک دیدن می‌کرد گفت که از طریق راه ترخم وسپین‌بولدک تا اکنون یک و نیم لک مهاجر به کشور برگشتند و این رقم در حال تغییر است.

موصوف از انجام وظایف کمیسیون ایجاد شده اطمینان داده و افزود که این کمیسیون به‌گونۀ بهتر به مهاجرین رسیده‌گی می‌کند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر