زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار جغل‌اندازی و ترمیم بیش از۶۰ کیلومتر سرک در بدخشان و تخار به هزینۀ شخصی مردم آغاز گردید

کار جغل‌اندازی و ترمیم بیش از۶۰ کیلومتر سرک در بدخشان و تخار به هزینۀ شخصی مردم آغاز گردید

تالقان، فیض‌آباد (پژواک، ۱۵عقرب ۱۴۰۲): کار ترمیم و جغل‌اندازی ۲۱ کیلومتر سرک در تخار و ۴۲ کیلومتر سرک در بدخشان با هزینۀ شخصی مردم آغاز گردید.

احمد شعیب، از متنفذین محل به آژانس خبری پژواک گفت، سال‌ها می‌شود که به دلیل نبود راه مواصلاتی با مشکلات جدی مواجه بودند، بارها با حکومت گذشته پیشنهاد نمودند، اما توجه صورت نگرفت، حالا مردم از هزینۀ شخصی تصمیم گرفتند تا کار جغل‌اندازی و ترمیم سرک جاده پوهنتون الی قریه شور گذر خروتی ولسوالی بهارک را آغاز کنند.

موصوف علاوه کرد: «چون فصل سرما در حال نزدیک شدن است، اگر این سرک ترمیم نگردد با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم، کار ترمیم و جغل‌اندازی این سرک به هزینۀ مردم آغاز شده اما مردم محل توان قیرریزی و اسفالت آن را ندارند و حکومت در این خصوص توجه نماید.»

محمدرسول، باشندۀ دیگر محل می‌گوید که با تکمیل شدن کار این سرک مشکلات ۱۸۰ قریه که شامل هزاران خانواده می‌شوند، حل خواهد شد.

وی تاکید دارد که حکومت در خصوص اسفالت و قیرریزی این مسیر توجۀ جدی نماید.

در همین حال، مولوی عبیدالله امین‌زاده، والی تخار با آنکه از این اقدام باشنده‌گان محل ابراز خرسندی نموده اطمینان می‌دهد که حکومت در خصوص حل مشکلات مردم مصمم می‌باشد.

وی اما تاکید دارد که مردم در کنار حکومت بی‌ایستند و در زمینۀ بازسازی و نوسازی همکاری نموده خود را از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی نجات دهند.

این در حالی است که باشنده‌گان اکثریت ولسوالی‌های ولایت تخار در کنار سایر چالش‌های اجتماعی از نبود راه‌های مواصلاتی نیز ابراز نگرانی نموده و  بارها از حکومت کنونی خواستار حل این مشکلات‌ شده‌اند.

از سویی‌هم، مولوی اعجاز الحق نبی‌زاده ولسوال درایم بدخشان می‌گوید که امروز کار ترمیم و جغل‌اندازی سرک ولسوالی درایم که از سنگ آب ولسوالی ارگو آغاز الی باغ صوفی ولسوالی درایم این ولایت ادامه دارد، به هزینۀ بیش از ۲۰ میلیون افغانی از بودجۀ مردمی به حمایت و ابتکار مسوولین امارت اسلامی آغاز گردید.

وی گفت که این سرک ۴۲ کیلومتر طول و ۸ متر عرض دارد.

موصوف علاوه کرد که کار این سرک توسط وسایط انجنیری وزارت دفاع ملی به پیش برده خواهد شد و قرار است تا کمتر از دو ماه آینده به بهره‌برداری سپرده شود.

او می‌افزاید که هزاران تن از باشنده‌گان ولسوالی‌های درایم و بخش‌هایی از ارگو و تشکان به‌گونۀ  مستقیم و غیرمستقیم از مزایای این سرک بهره‌مند خواهند شد.

مولوی عبدالکبیر، متنفذ شهر صفای ولسوالی درایم جغل‌اندازی و ترمیم این سرک را مهم و حیاتی دانشته، خواهان توجۀ بیشتر مسوولین به بخش زیربنایی و تاسیسات عام‌المنفعه است.

او می‌افزاید که با بهره‌برداری این سرک هفتاد درصد از مشکلات هزاران تن از  باشنده‌گان ولسوالی درایم و بخش‌هایی از ارگو مرفوع خواهد شد.

 او از مردم می‌خواهد که از تاسیسات عام‌المنفعه به‌خصوص سرک‌ها حفاظت نموده در کنار امارت اسلامی قرار گیرند و نگذارند، سرک‌هایی که اعمار می‌شود، دوباره تخریب گردد.

عبدالحمید که در مسیر درایم – فیض‌آباد مصروف راننده‌گی است می‌گوید که خرابی جاده آنان را با مشکل مواجه ساخته و مجبور هستند هر ماه پرزه‌جات موترش را تبدیل نماید.

Views: 441

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر