زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسؤولین در هرات: در یک هفتۀ گذشته حدود۲۰ هزار مهاجر افغان از ایران اخراج شده‌اند

مسؤولین در هرات: در یک هفتۀ گذشته حدود۲۰ هزار مهاجر افغان از ایران اخراج شده‌اند

author avatar
6 Nov 2023 - 16:54
مسؤولین در هرات: در یک هفتۀ گذشته حدود۲۰ هزار مهاجر افغان از ایران اخراج شده‌اند
author avatar
6 Nov 2023 - 16:54

هرات( پژواک، ۱۵ عقرب ۱۴۰۲): منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که در یک هفتۀ گذشته حدود بیست هزار مهاجر افغان از طریق بندر اسلام‌قلعۀ این ولایت از ایران به کشور برگشت داده شده‌اند.

عبدالله قیومی، آمر مهاجرین در بندر اسلام‌قلعۀ ولایت هرات می‌گوید که در طول یک هفته گذشته حدود بیست هزار مهاجر به کشور برگشته  که بیشترین آنان افرادی هستند که مدرک یا اسناد قانونی در ایران را در دست نداشته‌اند، اما در میان این افراد، تعدادی هم با مدرک قانونی شان رد مرز و اخراج شده‌اند.

در همین حال، شماری از مهاجرین رد مرزشده از برخورد نادرست نیروهای مرزی ایرانی شاکی اند و می‌گویند که علاوه بر بدرفتاری، مقداری از اجناس که در وقت برگشت در دست داشتند، از نزدشان گرفته شده‌است.

محمدعیسی، یک تن از افرادی که امروز از طریق بندر اسلام‌قلعه وارد کشور شده، در صحبت با پژواک می‌گوید با وجودیکه اسناد قانونی در دست دارد، بارها مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی ایرانی در شهر مشهد ایران قرار گرفته‌است.

به گفتۀ این باشندۀ هرات، وضعیت مهاجرین و برخورد نیروهای انتظامی ایران با افغان‌های مقیم ایران بخصوص افرادی که اسناد قانونی در دست ندارند.

 از سوی دیگر، مولوی حضرت‌الله آغا، کمیسار بندر اسلام‌قلعه می‌گوید که از طریق این بندر روزانه  حدود دو هزار تن به‌گونۀ قانونی وارد ایران می‌شوند.

کمیسار بندر اسلام‌قلعه می‌افزاید، کسانی که روزمره رد مرز می‌شوند به نهادها و مؤسسات از طرف مسؤولان مربوطه معرفی می‌شوند و برای هر کدام شان نظر به ولایت برای شان کمک‌ها صورت می‌گیرد.

قابل یادآوری است که همزمان با برگشت اجباری مهاجرین افغان از ایران، ملا برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزا نیز در رأس یک هیأت جهت رسیده‌گی به مشکلات مهاجرین روز گذشته عازم ایران شده‌است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر