زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«پولیس سند همچنان افغان‌های دارای مدرک را بازداشت و سپس در بدل پول آزاد می‌کند»

«پولیس سند همچنان افغان‌های دارای مدرک را بازداشت و سپس در بدل پول آزاد می‌کند»

author avatar
14 Nov 2023 - 16:11
«پولیس سند همچنان افغان‌های دارای مدرک را بازداشت و سپس در بدل پول آزاد می‌کند»
author avatar
14 Nov 2023 - 16:11

کابل (پژواک، ۲۳ عقرب ۱۴۰۲): سرپرست قونسلگری افغانستان در کراچی می‌گوید، مقام‌های پاکستانی اعلام کرده بودند که افغان‌های دارای اسناد آزار و اذیت نخواهند شد، اما شکایت‌هایی وجود دارد که هنوز هم آنان را بازداشت و سپس در بدل پول آزاد می‌کنند.

اما منبع می‌افزاید، اکنون وزیر داخلۀ حکومت سند به مقامات این ایالت گفته‌است تا آن‌عده از نیروهای پولیس را که افغان‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، برکنار کنند.

جنرال قونسلگری افغانستان در کراچی پاکستان در صفحۀ اکس خود نگاشته‌است، مولوی سید عبدالجبار تخاری، سرپرست این قونسلگری با حارث نواز، وزیر داخلۀ حکومت سند در کراچی دیدار کرده‌است.

منبع نگاشته‌است، تخاری با نواز در مورد مشکلات افغان‌های مقیم در سند به‌گونۀ تفصیلی بحث کرده‌است.

در خبرنامه آمده‌است، تخاری در این دیدار گفته‌است، گرچه مقامات دولتی و مرکز پاکستان بارها اعلام کرده‌است که افغان‌های دارای کارت‌های اقامت (POR) و (ACC) تحت هیچ عنوان آزار و اذیت نخواهند شد اما این وعده‌ها نتیجه‌یی نداده‌است، بلکه شکایت‌هایی وجود دارد که پولیس حوزه‌های مشخص با بهانه‌های مختلف، در قدم نخست افغان‌ها را با بها‌نه‌های مختلف بازداشت و سپس در بدل پول آزاد می‌کنند.

تخاری از پلان سفر به مرکز توقیف افغان‌های بی‌‌اسناد نیز یادآوری کرده‌است و از حارث نواز خواسته‌است که در فراهم‌سازی زمینۀ این دیدار همکاری کند.

سرپرست قونسلگری به وضعیت مهاجرین افغان در زندان‌های کراچی نیز اشاره کرده و خواستار کمک در قسمت آزادی زندانیان افغان شده‌است.

منبع می‌افزاید، وزیر داخلۀ حکومت سند بعد از شنیدن این شکایت‌ها به افراد تحت فرمان خود توصیه کرد که آن‌عده از نیروهای پولیس را که افغان‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، به‌زودی برکنار کنند.

وی همچنان به سرپرست قونسلگری افغانستان اطمینان داده‌است که در مورد هر اقدام کوچک خلاف اصول از طرف پولیس اقدامات جدی انجام خواهد داد.

براساس معلومات منبع، نواز بر ادامۀ همکاری‌های خود با سرپرست قونسلگری افغانستان تآکید کرد.

این در حالی است که پاکستان از اول ماه نومبر جاری روند اخراج اجباری مهاجرین افغان را آغاز کرده و تاکنون هزارها افغان را به زور اخراج کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

Views: 26

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر