زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم برخی مناطق کنر می‌گویند، به خدمات مخابراتی دسترسی ندارند

مردم برخی مناطق کنر می‌گویند، به خدمات مخابراتی دسترسی ندارند

author avatar
19 Nov 2023 - 19:06
مردم برخی مناطق کنر می‌گویند، به خدمات مخابراتی دسترسی ندارند
author avatar
19 Nov 2023 - 19:06

اسعدآباد (پژواک، ۲۸ عقرب ۱۴۰۲): شماری از مردم کنر می‌گویند که به هیچ نوع خدمات مخابراتی دسترسی ندارند و به گفتۀ آنان، در زنده‌گی روزمره خود با مشکل مواجه اند.

آن‌ها از ریاست مخابرات می‌خواهند که تمام مناطق را سروی نمایند و زمینۀ دسترسی مردم به خدمات مخابراتی را فراهم سازد.

مسؤولین ریاست مخابرات کنر نیز شکایات مردم را می‌پذیرد اما می‌گویند که پلانی را برای حل این مشکل روی دست دارند و به‌زودی عملی خواهد شد.

محمدامین، یکی از بزرگان قومی منطقۀ هوز در مربوطات ولسوالی وته‌پور کنر به آژانس خبری پژواک گفت، آن‌ها به خدمات مخابراتی دسترسی ندارند و به گفتۀ آن‌ها، به همین دلیل با مشکلات رو به‌رو هستند.

وی گفت: «بیش از ۳۰ هزار تن در منطقۀ ما زنده‌گی می‌کنند، اما این‌جا هیچ نوع امکانات مخابراتی وجود ندارد، ما هنوز هم برای برقراری تماس و احوال گرفتن یکدیگر با طی نمودن چندین ساعت‌ راه به مناطقی که در آنجا مشکل آنتن‌دهی وجود نداشته باشد، می‌رویم.»

موصوف از حکومت می‌خواهد که آنتن‌های شبکه‌های تلیفونی را در منطقۀ آن‌ها فعال کند تا مشکلات موجود مردم حل گردد.

معلم نصرت‌الله، یکی از باشنده‌‎گان درۀ مزار در مربوطات ولسوالی نورګل می‌گوید، نمی‌تواند با دوستان و اقارب خود تماس برقرار کند.

وی گفت: «بیشتر اوقات از غم و شادی دوستان و اقارب آگاه نمی‌شویم؛ زیرا در منطقۀ ما تلیفون کار نمی‌کند، در عصر امروزه که جهان حیثیت یک قریه را اختیار کرده، اما ما سهمی در آن نداریم؛ زیرا از هیچ چیز خبر نمی‌شویم.»

وی افزود، با وجود این‌که از مقامات حکومت پیشین و کنونی درخواست فراهم‌سازی امکانات مخابراتی کردند، اما تاکنون در زمینه اقدام عملی صورت نه گرفته است.

از سویی‌هم، عبدالولی مارشال، رییس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کنر شکایات مردم را می‌پذیرد اما می‌گوید به این مشکل رسیده‌گی خواهند کرد.

وی به آژانس خبری پژواک گفت، جهت حل این مشکل با مسؤولین ادارۀ اترا و شبکه‌های مخابراتی گفتگو کرده‌ و به او اطمینان حل مشکل را داده‌اند.

موصوف گفت: «در منطقۀ هوز از مربوطات ولسوالی وته‌پور کنر، مزار درۀ ولسوالی نورگل، دیگل و کریگل ولسوالی چپه دره و در برخی مناطق دیگر هنوز هم امکانات مخابراتی وجود ندارد، ما ارزیابی کردیم و امید وجود دارد که در آینده خدمات مخابراتی را در این مناطق فراهم کنیم.»

وی می‌گوید، از طریق برنامۀ به‌نام پروژۀ دهم، سایت‌های جدید در مناطقی که در حال حاضر از خدمات مخابراتی محروم است فعال خواهد شد، فعال خواهد شد.

Views: 16

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر