زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«در سال روان به ۲۵۰۰ قضیۀ مربوط به کودکان در کشور رسیده‌گی شده‌است»

«در سال روان به ۲۵۰۰ قضیۀ مربوط به کودکان در کشور رسیده‌گی شده‌است»

author avatar
21 Nov 2023 - 15:33
«در سال روان به ۲۵۰۰ قضیۀ مربوط به کودکان در کشور رسیده‌گی شده‌است»
author avatar
21 Nov 2023 - 15:33

کابل (پژواک، ۳۰ عقرب ۱۴۰۲): وزارت کار و امور اجتماعی در یک اعلامیۀ به‌مناسب روز جهانی کودک گفته‌است که نزدیک به ده هزار کودک را در پرورشگاه‌ها مورد حمایت قرار داده و به ۲۵۰۰ قضیۀ مربوط به آنان رسیده‌گی کرده‌است.

وزارت کار و امور اجتماعی امروز (۳۰ عقرب) با نشر اعلامیه‌یی گفته‌است که این وزارت  معتهد به گسترش فعالیت به ویژه در بخش رسیده‌گی به اطفال می‌باشد و برای نزدیک به ده هزار کودک در پرورشگاه‌ها و مراکز حمایوی، زمینۀ آموزش و پرورش، نگهداری، خدمات صحی و امکانات زنده‌گی فراهم ساخته‌است.

در این اعلامیه آمده‌است، که از روز جهانی کودک  در حالی تجلیل می‌گردد که کودکان افغان بیشترین قربانیان چند دهۀ جنگ تحمیلی بوده‌اند.

منبع همچنان افزوده‌است، اطفال آینده‌سازان کشور هستند که با تربیت و پرورش اسلامی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌توانند نقش ارزندۀ داشته و افغانستان را آمادۀ رقابت با سایر کشورها سازند.

به نقل از این اعلامیه: «خوشبختانه با حاکمیت دوبارۀ امارت اسلامی به تمام اقشار جامعه به‌خصوص به وضعیت اطفال توجۀ خوبی صورت گرفته‌است و وزارت کار و امور اجتماعی تمام تلاش‌های‌اش را به خرچ می‌دهد تا در بخش‌های مختلف کودکان را حمایت نماید.»

منبع همچنان گفته‌است، این وزارت در جریان سال روان توانسته‌است، ۴۹۶ کودک را که در نقاط مختلف کشور مفقود گردیده بودند، پیدا و دوباره به خانواده‌های شان تحویل دهند.

به گفتۀ منبع، این وزارت در مدت یادشده توانسته‌است تا از طریق شبکۀ مصؤنیت اطفال به ۲۵۰۰ قضیۀ و رویداد‌های مربوط به کودکان در سراسر کشور رسیده‌گی کند و صدها کودک رد مرز شده را به محلات اصلی شان انتقال داده و به خانواده‌های شان تسلیم دهد.

این وزارت همچنان از والدین خواسته‌است تا مکلفیت‌های دینی و ملی شان در قبال اطفال خود به‌گونۀ بهتر ادا کرده و برای تربیه و پرورش سالم آنان توجۀ جدی نمایند.

Views: 25

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر