زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتحادیۀ اروپا  ۷۵۰ میلیون افغانی به بخش صحت افغانستان کمک کرد

اتحادیۀ اروپا ۷۵۰ میلیون افغانی به بخش صحت افغانستان کمک کرد

author avatar
24 Nov 2023 - 22:23
اتحادیۀ اروپا  ۷۵۰ میلیون افغانی به بخش صحت افغانستان کمک کرد
author avatar
24 Nov 2023 - 22:23

[restrict paid=”true”]

اتلانتا (پژواک، ۳ قوس ۱۴۰۲): اتحادیۀ اروپا برای تقویت نظام خدمات صحی در افغانستان و مبارزه با بیماری‌های عفونی حدود ۷۵۰ میلیون افغانی کمک را اختصاص داده‌است.

دفتر اتحادیۀ اروپا در کابل ۳ قوس در یک خبرنامه گفته‌است، که هدف این کمک مالی تقویت راه‌کارهای آماده‌گی و واکنش برای بیماری‌های همه‌گیر و رسیده‌گی به موارد اضطراری بهداشتی و تغذیه است.

منبع می‌ افزاید که برنامه‌های راه‌اندازی‌شده به کمک این بودجه برای بهبود خدمات مراقبت‌های صحی ۳۴ ولایت کشور، بیش از دو میلیون تن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

رافائلا ایدویس، سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان می‌گوید که این اتحادیه برای ادامۀ کمک‌ها به مردم افغانستان متعهد است.

لو داپنگ، نمایندۀ سازمان جهانی بهداشت در افغانستان می‌گوید که با تطبیق این برنامه به کاهش میزان شیوع بیماری‌های عفونی کمک خواهد شد.

قبل  از این سازمان صحی جهان گفته بود که برای ارایۀ خدمات صحی لازم به ۷۰۰ هزار مهاجر اخراج‌شدۀ افغان از پاکستان به ۱۰ میلیون دالر نیاز دارد.

این سازمان در یک گزارش که هفتۀ گذشته منتشر شده بود گفته‌است، پس از تصمیم مبنی بر اخراج مهاجرین افغان بدون مدرک از پاکستان، تخمین می‌شود که ۱،۳ میلیون افغان به‌گونۀ اجباری یا داوطلبانه به افغانستان بازخواهند گشت.

منبع افزوده‌است، ورود ناگهانی این تعداد مهاجرین به افغانستان، نگرانی‌ها را در مورد شیوع بیماری‌‍‌ها از جمله مرض پولیو افزایش داده‌است.

در حال حاضر دو کمپ برای عودت‌کننده‌گان در تورخم ایجاد شده و تمام خدمات اولیه برای‌ شان ارایه می‌گردد، حکومت می‌گوید که برای عودت‌کننده‌گان، ترانسپورت و سایر سهولت‌ها را فراهم کرده‌است.

پاکستان به‌تاریخ اول ماه جاری نومبر روند اخراج اجباری مهاجرین افغان فاقد اسناد قانونی از آن‌کشور را آغاز کرد.

به اساس معلومات، یک عشاریه چهار میلیون مهاجر افغان فاقد اسناد در پاکستان زنده‌‌گی می‌کنند. به اساس گزارش‌ها، اکنون پولیس پاکستان مهاجرین افغان را بازداشت و خانه‌های‌شان را تخریب می‌کند و تاکنون شمار زیادی از افغان‌ها را به زور اخراج کرده‌است.

[/restrict]

Views: 80

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر