زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی باشنده‌گان ۱۶ ولسوالی بدخشان از نبود خدمات معیاری مکالماتی و انترنتی شکایت دارند

برخی باشنده‌گان ۱۶ ولسوالی بدخشان از نبود خدمات معیاری مکالماتی و انترنتی شکایت دارند

author avatar
28 Nov 2023 - 13:47
برخی باشنده‌گان ۱۶ ولسوالی بدخشان از نبود خدمات معیاری مکالماتی و انترنتی شکایت دارند
author avatar
28 Nov 2023 - 13:47

فیض‌آباد (پژواک، ۷ قوس ۱۴۰۲): برخی از باشنده‌گان ولسوالی‌های دوردست و مرزی بدخشان خواهان رسیده‌گی به مشکلات مخابراتی شان هستند، اما ریاست مخابرات این ولایت می‌گوید که بیش از ۳۰ پروژه در بخش عرضۀ خدمات مکالماتی و انترنتی در این ولایت در حال تطبیق قرار دارد.

عبدالرزاق، باشندۀ ولسوالی تشکان بدخشان به آژانس خبری پژاوک گفت که عدم فعالیت شبکه‌های مخابراتی از  مشکلات جدی در این ولسوالی است.

موصوف افزود: «بخاطر تماس با دوستان مجبور هستیم ساعاتی را پیاده برویم و یا هم به کوه  بالا شویم تا بتوانیم تماس بگیریم و مشکل خود را حل نماییم.»

شماری از باشنده‌گان ۱۶ ولسوالی بدخشان از جمله  درایم، تشکان، زیباک، یمگان، اشکاشم، واخان، شغنان، مایمی، نسی، شکی، کوف آب ، خواهان، کوهستان، یاوان، راغستان و شهر بزرگ در صحبت با خبرنگار آژانس خبری پژواک از مشکلات مخابراتی در مناطق شان سخن گفته‌اند.

دادخدا، باشندۀ ولسوالی شکی این ولایت نیز از مسؤولین امارت اسلامی می‌خواهد تا در قسمت حل چالش‌های مخابراتی که از سال‌ها تاکنون با آن روبه‌رو هستند، اقدام به‌موقع نمایند؛ زیرا به گفتۀ وی، سال‌ها است که از سیمکارت‌های کشور تاجکستان استفاده می‌کنند و در این زمینه با مشکل جدی مواجه هستند.

محمدفاروق، باشندۀ ولسوالی مایمی درواز می‌گوید که هیچ‌گونه خدمات انترنتی در این ولسوالی عرضه نمی‌شود و در بعضی از نقاط محدود منطقه، می‌توان به سختی تماس صوتی برقرار کرد.

او از مسؤولین می‌خواهد که اکنون دنیا به تکنالوژی دست یافته‌است و دسترسی به شبکه‌های مخابراتی و انترنتی جز از اولویت‌های مردم به‌شمار می‌رود و در این قسمت توجه کنند.

مولوی محمدنوری، ولسوال تشکان می‌گوید که یک سلسله پروژه‌های انکشافی در این ولسوالی تطبیق شده اما باشنده‌گان ولسوالی در کنار نیاز شان به سرک، کلینیک و مکتب، به شبکه‌های مخابراتی نیز ضرورت دارند.

از سوی دیگر، قاری عبدالناصر رئیس مخابرات بدخشان مشکلات باشنده‌گان ولسوالی‌های مرزی و برخی ولسوالی‌های مرکزی از عدم دسترسی‌شان به خدمات مخابراتی و انترنتی می‌پذیرد می‌گوید که مشکلات مردم به دلیل نبود خدمات مکالماتی و انترنتی از گذشته‌ها تا کنون وجود داشته‌است.

اما وی گفت که طی سال جاری ۳۰ پروژه در بخش خدمات مخابراتی و انترنتی در این ولایت در حال  تطبیق شدن قرار دارد  و کار آن  بیش از ۵۰ درصد پیش رفته‌است.

رئیس مخابرات بدخشان افزود که زمان بهره‌برداری این پروژه‌ها بستگی به آب و هوای این ولایت دارد و احتمال می‌رود تا نیمه‌های سال پیش‌رو به بهره‌برداری سپرده شود.

به گفتۀ او، ریاست مخابرات به اساس درخواست و پیشنهادات مردم  شش پروژه را توسط شرکت مخابراتی افغان بیسیم  در ولسوالی‌های درایم، تشکان، وردوج، راغستان، یفتل پایان و زیباک تطبیق می‌نماید که به اساس آن خدمات انترنتی «3G» ارایه خواهد شد.

موصوفو گفت که به تعداد ۱۸ پروژۀ دیگر توسط شرکت مخابراتی افغان تیلی‌کام در ولسوالی‌های اشکاشم، واخان، شغنان، نسی، شکی، خواهان، کوف آب، مایمی درواز وغیره ولسوالی‌های دوردست دیگر در حال تطبیق شدن قرار دارد.

او در مورد هزینۀ مجموعی این پروژه‌ها چیزی نگفت، اما  می‌افزاید که هر پروژه حدود ۱۶۰ هزار دالر هزینه بر خواهد داشت.

Views: 93

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر