زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک فابریکۀ تولید دوا در کابل افتتاح شد

یک فابریکۀ تولید دوا در کابل افتتاح شد

author avatar
13 Dec 2023 - 15:11
یک فابریکۀ تولید دوا در کابل افتتاح شد
author avatar
13 Dec 2023 - 15:11

کابل (پژواک، ۲۲ قوس ۱۴۰۲): مسؤولین ادارۀ ملی دوا و غذا در مراسم افتتاحیۀ یک فابریکۀ تولید دوا در شهر کابل از مردم و داکتران خواستند تا برای حمایت از تولیدات داخلی، تجهیز و استفاده از دوا‌های تولید شده در داخل کشور را اولویت قرار دهند.

«فابریکۀ تولید ادویه آسیا نور» امروز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) با حضور شماری از مقامات حکومتی در ولسوالی کاریزمیر ولایت کابل افتتاح شد.

به گفتۀ مسؤولین، در ساخت فاز اول این فابریکه چهار میلیون دالر امریکایی سرمایه‌گذاری شده و قابلیت تولید ۶۸ قلم دوا را دارد.

ضیاوالدین مایار وردک، سرپرست این فابریکه در مراسم افتتاحیه گفت که ۳۶۰ تن در این فابریکه مشغول کار اند و اطمینان داد که تمام استندرد‌ها در تاسیس آن در نظر گرفته شده‌است.

او اما قاچاق دوا‌های خارجی را یک چالش عمده در قسمت فروشات دوا‌های داخلی خواند و از مسوولین حکومتی خواست تا جلو واردات غیرقانونی دواهای خارجی را بگیرند.

داکتر عبدالباری عمر، رئیس ادارۀ ملی دوا و غذا در ادامۀ این نشست گفت که امارت اسلامی همواره در تلاش است تا برای سرمایه‌گذاران سهولت‌های بیشتر را فراهم کند.

او افزود که قاچاق دوا‌های خارجی به داخل کشور تا حد زیاد مهار شده و اطمینان داد که کاملاً جلو آن گرفته خواهد شد.

سرپرست ادارۀ ملی دوا و غذا از مردم و داکتران خواست تا برای حمایت از تولیدات داخلی، تجهیز و استفاده از دوا‌های تولیدشده در داخل کشور را اولویت بدهند.

مولوی نورالحق انور، رئیس عمومی ادارۀ امور گفت که در گذشته رقابت فاسد وجود داشت اما حالا زمینۀ رقابت سالم میان سرمایه‌گذاران ایجاد شده‌است.

او تاکید کرد که پالیسی امارت اسلامی مبارزه با فساد است و در این قسمت تا زمانی کار خواهند کرد که فساد به‎صورت کلی از کشور محو شود.

Views: 51

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر