زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ترویج بازی‌های عنعنوی در بامیان؛ مسابقۀ محلی ریسمان‌کشی در این ولایت راه‌اندازی شد

ترویج بازی‌های عنعنوی در بامیان؛ مسابقۀ محلی ریسمان‌کشی در این ولایت راه‌اندازی شد

author avatar
30 Dec 2023 - 11:14
ترویج بازی‌های عنعنوی در بامیان؛ مسابقۀ محلی ریسمان‌کشی در این ولایت راه‌اندازی شد
author avatar
30 Dec 2023 - 11:14

بامیان (پژواک، ۹ جدی ۱۴۰۲): مسوولین ورزشی بامیان می‌گویند که مسابقۀ ریسمان‌کشی جهت معرفی و ترویج بازی‌های عنعنوی با اشتراک بیش از ۱۰۰ ورزشکار در این ولایت برگزار گردید.

سید کفیل موسوی سرپرست آمریت تربیت بدنی بامیان در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که مسابقه ریسمان‌کشی با اشتراک بیش از ۱۰۰ ورزشکار در میان صدها بیننده در مرکز این ولایت راه اندازی شد.

موصوف علاوه کرد که این مسابقه از طرف آمریت تربیت بدنی امروز برگزار شده تا بازی‌های عنعنوی دوباره در جامعه ترویج یافته و به مردم بیشتر معرفی گردد.

از طرف دیگر برگزاری چنین مسابقات با استقبال گرم باشنده‌گان محل مواجه شده و مردم می‌گویند که بازی‌های محلی مورد توجه قرار نگرفته و به دست فراموشی سپرده شده‌است.

ناظر حیدری یکی از مو‌سفیدان مرکز بامیان گفت که بازی‌های عنعنوی یکی از مهم ترین جاذبه‌های فرهنگی ولایت بامیان بود که با گذشت زمان اکنون به دست فراموشی سپرده شده و اکثر جوانان با این ورزش های محلی آشنایی ندارند.

وی علاوه کرد که ریسمان‌کشی، کشتی گیری، پرتاب سنگ، بزکشی، غورسی و سایر ورزش‌های محلی در گذشته طرفداران زیادی داشت که در سطح ولایت مسابقات برگزار می گردید، اما اکنون از آن خبری نیست.

به باور وی، فراموشی بازی‌های عنعنوی زمینه ساز از بین رفتن جاذبه‌های فرهنگی یک جامعه می‌باشد و از طریق برگزاری چنین مسابقات می‌شود فرهنگ قدیمی را دوباره به معرفی گرفت.

همچنان این باشنده‌ بامیان از مسوولین می‌خواهند که جهت معرفی و ترویج بازی‌های محلی بیشتر توجه نمایند.

در عین حال سرپرست آمریت تربیت بدنی بامیان گفت که اداره تربیت بدنی پلان‌های منظمی را جهت زنده نگهداشتن داشته‌های فرهنگی و بازی‌های عنعنوی روی دست دارد و تلاش می‌ورزد تا این بازی‌ها در سطح ولایت دوباره رواج پیدا کند.

Views: 31

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر