زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی خبرنگاران در غزنی می‌گویند، در زمینۀ دسترسی به اطلاعات با مشکل مواجه هستند

برخی خبرنگاران در غزنی می‌گویند، در زمینۀ دسترسی به اطلاعات با مشکل مواجه هستند

شهر غزنی (پژواک، اول دلو ۱۴۰۲): شماری از خبرنگاران در غزنی در نشستی با مقام‌های محلی این ولایت گفته‌ که مشکلات‌ شان نسبت به گذشته تا حدی مرفوع شده، اما در زمینۀ دسترسی به اطلاعات تا هنوزهم با مشکل مواجه هستند که باید حل گردد.

گلاب امیری، مسؤول کمیتۀ مصؤنیت خبرنگاران در زون جنوب‌شرقی گفت، اکنون نسبت به گذشته در این ولایت مشکلات خبرنگاران تا حدی کاهش یافته‌است اما هنوزهم در بیشتر موارد به اطلاعات دسترسی ندارند.

وی افزود: «دسترسی به اطلاعات حق بشری و ارزش شناخته شده براساس قانون در افغانستان است که مقام‌ها باید به آن توجه نمایند.»

در عین حال، ذکریا حسن‌زاده، خبرنگار تلویزیون خصوصی تمدن در این ولایت گفت، وظیفۀ خبرنگاران رساندن حقایق به مردم است اما به گفتۀ وی، در این بخش با مشکلات مواجه هستند؛ زیرا مقام‌های این ولایت در قسمت شریک سازی اطلاعات با آنان همکاری نمی‌کنند.

وی افزود: «اداره‌های دولتی و مقام‌های مسؤول در زمان تهیۀ گزارش‌های تحقیقی، اطلاعاتی را با خبرنگاران شریک نمی‌سازند، این مشکل بالای فعالیت و کار خبرنگاران تأثیر منفی گذاشته‌است.»

همچنان، توریالی تابش خبرنگار رادیوی سلام‌وطندار در این ولایت گفت، اداره‌ها مکلف هستند که اطلاعات خواسته شده را در مدت یک روز کاری برای رسانه‌ها و خبرنگاران بسپارند، اما وی افزود که در بسیاری مواقع خبرنگاران در این ولایت در مسایل عادی و نرم نیز یک هفته منتظر پاسخ مقامات می‌مانند.

در همین حال، محمدامین جان عمری، والی غزنی به خبرنگاران اطمینان داد که مشکلات آنان در زمینۀ دسترسی به اطلاعات را حل خواهند کرد.

وی افزود: «ما به حمایت از رسانه‌ها متعهد هستیم، در ارایۀ معلومات و سایر بخش‌ها، اما از رسانه‌ها و خبرنگاران می‌خواهیم که در چارچوب ارزش‌های اسلامی و منافع ملی فعالیت کنند، در ادارۀ ما اگر هر شخص مسؤول خلاف شریعت با خبرنگاران برخورد کرد، در مقابل وی ایستاده‌گی خواهم کرد و با مسؤول مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.»

با این حال، مولوی حمیدالله نثار، رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی نیز به خبرنگاران اطمینان داد که مشکلات آنان با اداره‌های مربوط به اشتراک خواهند گذاشت.

وی افزو: «در یک سال گذشته هیچ مورد لت‌وکوب و یا تهدید خبرنگاران در غزنی وجود ندارد، بلکه با آنان همکاری صورت گرفته، هیمن نشان‌دهندۀ این است که امارت اسلامی به فعالیت رسانه‌های آزاد متعهد می‌باشد.»

شایان ذکر است که در کنار غزنی خبرنگاران سایر ولایات کشور نیز از عدم دسترسی به‌موقع به اطلاعات شکایت می‌کنند.

Views: 12

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر