زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امتحان اکمال تخصص با اشتراک هزاران تن به‌شمول زنان برگزار شد

امتحان اکمال تخصص با اشتراک هزاران تن به‌شمول زنان برگزار شد

author avatar
22 Jan 2024 - 15:47
امتحان اکمال تخصص با اشتراک هزاران تن به‌شمول زنان برگزار شد
author avatar
22 Jan 2024 - 15:47

کابل (پژواک، ۲ دلو ۱۴۰۲): امتحان اکمال تخصص امروز با اشتراک بیش از شش هزار داکتر به‌شمول ۱۲۰۰ زن در کابل برگزار گردید، مسؤولین اما می‌گویند، در بخش معالجوی با کمبود داکتر مواجه هستند و تلاش دارند که تشکیل خود را افزایش دهند.

رئیس ادارۀ ملی امتحانات در مراسم افتتاح این آزمون از شفافیت پروسۀ امتحان اطمینان داده و گفت که افراد مستعد به بست‌های مناسب معرفی می‌شوند.

در این امتحان که ۶۲۲۰ تن از رشته‌های مختلف طب از سراسر کشور اشتراک کرده بودند، از سوی ادارۀ ملی امتحانات امروز (دوشنبه‌،۲ دلو) در پوهنتون کابل برگزار شد.

شیخ عبدالباقی حقانی، رئیس ادارۀ ملی امتحانات در مراسم افتتاحیۀ این امتحان از شفافیت پروسه اطمینان داده و از داوطلبان خواست تا از استعداد خویش کار گرفته، فکر واسطه و روابط را از ذهن خود بیرون نمایند.

وی گفت: «تمام تعهد ما این است که افراد مستعد در بست‌های مناسب معرفی شوند، ما همواره تلاش نموده‌ایم که با استفاده از سیستم کمپیوتری به ورق جوابات داوطلبان نمره داده شود و شهرت دارنده‌گان نمره‌های بلند را به مرجع مربوطه ارسال نماییم.»

موصوف در ادامه می‌گوید: «در صورتی که داوطلب شکایت دارد می‌تواند بعد از امتحان تا سه روز به ادارۀ ملی امتحانات شکایت خود را درج نماید، به شکایت شخص عارض در این اداره رسیده‌گی می‌شود.»

در همین حال، داکتر محمد‌عمر حیدر، رئیس اکمال تخصص وزارت صحت عامه در این برنامه گفت، در این امتحان ۶۲۲۰ نفر شرکت کرده‌اند که از این میان ۱۲۰۰ تن آنان داکتران زن می‌باشند.

وی از شفافیت این امتحان اطمینان داده می‌گوید که این امتحان یک سیستم کمپیوتری است و هیچ کس به آن دسترسی پیدا کرده نمی‌تواند و به اساس شناخت کسی جذب نخواهد شد.

منبع می‌گوید: «مطابق تشکیل ۴۶۵ بست خالی داریم در ۳۶ شفاخانۀ کشور هر کسی که مطابق معیار نمره بلند را ببرد در همان بست‌ها مقرر خواهد شد.»

موصوف افزود: «این یک امتحان تخصصی است ولی ما از این چشم پوشی کرده نمی‌توانیم که در بخش معالجوی نیز به کمبود داکتر مواجه هستیم و تلاش داریم که تشکیل خود را زیاد کنیم.»

اشتراک کننده‌گان این امتحان ابراز خرسندی نمودند

داکتر نور، یک‌ تن از اشتراک کننده‌گان امتحان اکمال تخصص می‌گوید، این امتحان ضروری است و باید اخذ گردد.

موصوف افزود: «اگر تخصص نگیریم تداوی مریضان مشکل می‌شود، بخاطر تشخیص درست باید متخصص خوب در جامعه وجود داشته باشد.»

وی از امارت اسلامی خواستار این شد تا برای آن‌ها بست‌های بیشتر را اختصاص بدهند.

موصوف در ادامه افزود: «امارت اسلامی به خواست‌های ما توجه نماید و یا هم با سکتورهای خصوصی تفاهم نماید که برای ما بست‌های تخصص را افزایش بدهند.»

در همین حال، داکتر مصطفی شریفی یک ‌تن دیگر از اشتراک کننده‌گان این امتحان با ابراز خرسندی از امتحان اکمال تخصص گفت: «امتحان امروزی واقعا شفاف است، من امروز در بخش جراحی امتحان می‌دهم و امید است که بخیر کامیاب شوم.»

موصوف در حالی که می‌گفت شماری زیادی از داکتران که در این امتحان شرکت نموده‌اند به زبان انگلیسی بلدیت کامل ندارند از امارت اسلامی خواست تا با آن‌ها همکاری نمایند.

امتحان تخصص از چهل سال به این‌سو برگزار می‌شود.

Views: 43

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر