زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک پُل به کمک بیش از نُه میلیون افغانی مردم در فاریاب ساخته شد

یک پُل به کمک بیش از نُه میلیون افغانی مردم در فاریاب ساخته شد

author avatar
22 Jan 2024 - 17:54
یک پُل به کمک بیش از نُه میلیون افغانی مردم در فاریاب ساخته شد
author avatar
22 Jan 2024 - 17:54

میمنه (پژواک، ۲ دلو ۱۴۰۲): یک پُل موتررو – که ۴۰ متر طول دارد و به کمک ۹.۱  میلیون افغانی مردم در ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب ساخته شده – امروز به بهره‌برداری سپرده شد.

نعمت الله صداقت عضو کمیسیون جمع آوری کمک و اعمار این پل به اژانس خبری پژواک گفت که باشنده‌گان ۷۰ قریه در منطقۀ گورزاد در جنوب دریای شیرین تگاب در فصل بهار به دلیل نبود پل، دچار مشکل بودند وسر انجام  مردم محل تصمیم گرفتند هر کس به توان خود کمک کند تا یک پل بر فرار دریا اعمار شود.

وی افزود، کمیسیون پنج نفری را برای جمع آوری کمک تشکیل دادند و مردم نظر به توان خود از ۳۰ افغانی تا یکصد هزار افغانی مساعدت نمودند که در مجموع ۹،۱ میلیون افغانی جمع‌آوری شد.

او می‌گوید که این پل به طول ۴۰ و عرض ۴ متر اعمار گردیده و امروز به بهره‌بردای سپرده شد.

حزب الله کوهی عضو دیگر کمیسیون اعمار پل می‌گوید، با وجود تلاش ها نتوانستند حمایت مالی ارگان‌های ذیربط حکومت گذشته و فعلی را جلب نمایند و بیش از ۹ میلیون افغانی از سوی مردم محل و شماری از جوانان مهاجر در ایران، ترکیه و عربستان فراهم گردیده است.

ملا عبدالقدوس کمالی ولسوال شیرین تگاب نیز می‌گوید که، این پل به همت و تلاش مردم ساخته شده، ده‌ها قریه با مرکز ولسوالی و شاهراه نمبر یک وصل و مشکلات هزاران خانواده حل گردیده است.

وی افزود، کار یک پل دیگر بر فراز دریای منطقه جلایر ولسوالی شیرین تکاب توسط مردم آغاز گردیده که با تکمیل شدن آن، بیش از ۳۰ قریه با مرکز ولسوالی وصل می‌گردد.

از سوی دیگر مفتی عصمت‌الله مرادی سخنگوی مقام ولایت فاریاب از ابتکار مردم منطقه گورزاد ستایش نموده گفت که افغانستان به کمک مردم از چنگ «اشغالگران» آزاد گردید به کمک و کوشش مردم نیز آباد خواهد شد.

Views: 168

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر