زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار تطبیق ده‌ها پروژه به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون افغانی در بامیان تکمیل شد

کار تطبیق ده‌ها پروژه به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون افغانی در بامیان تکمیل شد

author avatar
1 Feb 2024 - 11:10
کار تطبیق ده‌ها پروژه به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون افغانی در بامیان تکمیل شد
author avatar
1 Feb 2024 - 11:10

بامیان (پژواک، ۱۲ دلو ١٤٠٢): مسوولین محلی در بامیان می‌گویند که کار ده‌ها پروژۀ انکشافی به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون افغانی در ولایت بامیان تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شد.

ملا ضیاالله خادم، رییس انکشاف دهات بامیان در صحبت با خبرنگار آژانس خبری پژواک گفت که کار ۱۲۸ پروژه حمایت اجتماعی و معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیون ۲۹۸ هزار افغانی در این ولایت تکمیل شد و روز گذشته رسماً به بهره‌برداری سپرده شد.

وی افزود که این پروژه‌های انکشافی به حمایت مالی بانک جهانی توسط دفتر مشاوره ملل متحد(UNOPS) در ولسوالی‌های سیغان و شیبر این ولایت تطبیق گردیده، تا زمینه انکشاف و دسترسی مردم به خدمات اجتماعی بیشتر فراهم گردد.

ملا خادم تصریح کرد که این پروژه‌ها شامل ترمیم و جغل‌اندازی ۳۰۱ کیلومتر سرک درجه سوم، پاک کاری ۱۵۳ متر کانال‌های زراعتی، اعمار ۲۷ پلچک، اعمار ۱۲۶۱متر دیوار استنادی، ساخت ۹۰۶ متر دیوار محافظتی، کندن کاری هزاران حفره جهت نگهداری آب‌های باران و جلوگیری از سرازیر شدن سیلاب‌ها می‌باشد که در ۱۲ ماه به اتمام رسیده‌است.

نامبرده گفت که از این جمله ۹۰ پروژه آن در ولسوالی شیبر و ۳۸ پروژه آن در ولسوالی سیغان این ولایت تطبیق گردیده که زمینه کار کوتاه مدت را برای بیش از هشت هزار نفر فراهم ساخته و هزاران خانواده به صورت مستقیم از آن مستفید گردیده‌اند.

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان در مراسم بهره برداری این پروژه‌ها گفت که بامیان یک ولایت دور دست و کمتر انکشاف یافته‌است که اکثر باشنده‌گان آن زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند و از خدمات بهتر اجتماعی برخور دار نیستند.

اما وی افزود که با حاکمیت دوباره ا.ا افغانستان ریشه فساد و سوءاستفاده از جامعه برچیده شده و تمام اقوام به‌دور از تعصب و قوم‌پرستی در کنار هم زنده‌گی برادرانه دارند.

وی تاکید ورزید که رهبری ادارۀ محلی بامیان تلاش می‌کند تا از طریق وزارت خانه‌های مربوطه و موسسات همکار زمینه تطبیق پروژه‌های انکشافی را در این ولایت بیشتر فراهم سازد تا مردم از سهولت های بهتر زنده‌گی برخوردار گردند.

در عین حال باشنده‌گان محل باورمند اند که با بهره‌برداری این پروژه‌ها در آینده بخش از مشکلات مردم حل خواهند گردید.

قدرت‌الله یکی از باشنده‌گان ولسوالی شیبر گفت که در گذشته مردم با مشکلات جدی از جمله نبود سرک و آب آشامیدنی مواجه بودند.

وی افزود که بهره‌برداری چنین پروژه‌های انکشافی در آینده مشکلات مردم را از ناحیه سرک، آب آشامیدنی و آبیاری زراعت برطرف ساخته و زمینه خدمات اجتماعی را برای مردم فراهم خواهد ساخت.

Views: 14

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر