زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعمیر جدید قرنطین محصولات زراعتی و حیوانی در تورخم به بهره‌برداری سپرده شد

تعمیر جدید قرنطین محصولات زراعتی و حیوانی در تورخم به بهره‌برداری سپرده شد

author avatar
10 Mar 2024 - 14:45
تعمیر جدید قرنطین محصولات زراعتی و حیوانی در تورخم به بهره‌برداری سپرده شد
author avatar
10 Mar 2024 - 14:45

جلال‌آباد (پژواک، ۲۰ حوت ۱۴۰۲): ریاست زراعت و مالداری ننگرهار می‌گوید که تعمیر جدید قرنطین محصولات حیوانی و زراعتی به هزینۀ ۷ اعشاریه ۴ میلیون افغانی در بندر تورخم اعمار و به بهره‌برداری سپرده شد.

مسؤولین می‌گویند، این ساختمان در مدت پنج ماه اعمار گردیده و دیروز به بهره برداری سپرده شد.

مولوی عبدالستار محمد، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ننگرهار می‌گوید، ساختمان قرنطین محصولات حیوانی و نباتی تورخم به هزینۀ ۷ اعشاریه و ۴ میلیون افغانی از بودجۀ انکشافی وزارت زراعت اعمار گردیده‌است.

وی می‌گوید، این ساختمان دارای لابراتوارهای محصولات نباتی و حیوانی، اتاق‌های اداری، تشناب‌ها و آشپزخانه می‌باشد و به طول ۲۱۶ متر دیوار احاطوی دارد.

مولوی محمد افزود که با اعمار این ساختمان زمینۀ صادرات و واردات مطابق با قوانین  مرکز تجارتی بین‌المللی فراهم خواهد شد.

موصوف گفت، با فعال شدن سایر بخش‌های قرنطین از محصولات وارداتی نباتی و حیوانی از طریق بندر تورخم جهت تشخیص نمونه برداری خواهد شد و محصولات نباتی و حیوانی که از افغانستان صادر می‌گردد بر اساس اصول بین‌المللی چک و سرتفیکیت برایش داده خواهد شد.

از سویی‌همف تاجران از اعمار این ساختمان خرسند هستند می‌گویند که پس از این در زمینۀ صادرات و واردات با مشکل مواجه نخواهند شد.

شاکرالله ساپی، مسؤول بخش صادرات اتاق تجارت ننگرهار می‌گوید، در گذشته تاجران به دلیل اینکه در صادرات سرتیفیکت صحی نداشت، با مشکل مواجه بودند و بسیاری مواقع اموال تجارتی شان به دلیل عدم موجودیت این سرتیفکیت در سایر کشورها از بین می‌رفت.

گفتنی است که برخی کارهای این مرکز قرنطین در اواخر نظام پیشین انجام شده بود، اما با تحول نظام کارهای آن متوقف شده که در این اواخر دوباره آغاز و دیروز به بهره برداری سپرده شد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر