زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در واکنش به حملات هوایی؛ سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه احضار شد

در واکنش به حملات هوایی؛ سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه احضار شد

author avatar
18 Mar 2024 - 23:58
در واکنش به حملات هوایی؛ سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه احضار شد
author avatar
18 Mar 2024 - 23:58

[restrict paid="true"]

کابل (پژواک، ۲۸ حوت ۱۴۰۲): وزارت امور خارجهٔ امارت اسلامی در واکنش به حملات نظامیان پاکستانی بر ولایات پکتیکا و خوست سرپرست سفارت آن کشور در کابل را احضار نمود و اعتراض‌نامه‌ای را برایش سپرد.

وزارت امور خارجهٔ ا.ا.ا. بتاریخ ۲۸ حوت در یک اعلامیه ضمن محکوم‌کردن حملات یادشده، برای پاکستان خاطرنشان می‌سازد که امارت اسلامی افغانستان تجربهٔ طولانیِ مبارزهٔ آزادی علیه ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خویش را به هیچ وجه تحمل کرده نمی‌تواند.

منبع افزوده است، حکومت جدید ملکی و مردم پاکستان باید اجازه ندهند تا اعمال غیر مسوولانه و پالیسی‌های نادرست شماری از حلقات، روابط دو کشور همسایهٔ مسلمان را پیچیده سازد.

قبل ازین ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در صفحۀ ایکس خود نگاشته‌است که طیاره‌های پاکستانی حوالی ساعت سه شب گذشته در منطقۀ لمنۀ ولسوالی برمل پکتیکا و منطقۀ افغان‌دوبی ولسوالی سپرۀ خوست خانه‌های مردم ملکی را مورد حمله قرار داده‌است.

وی نگاشته‌است که در این حملات هوایی سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست جان باخته‌اند و دو خانه نیز ویران شده‌است.

مجاهد افزوده‌است: «فردی به‌نام عبدالله شاه که حکومت پاکستان ادعای هدف قرار دادن وی در این حمله را دارد، در پاکستان است، دیگر اینکه در دو طرف این منطقه یک قوم زنده‌گی می‌کند که رفت‌وآمد و خویشاوندی‌های زیادی باهم دارند.»

[/restrict]

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر