زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صادقه خانم متشبث در هرات: برای حمایت از تاجران کوچک از تولیدات داخلی استفاده شود

صادقه خانم متشبث در هرات: برای حمایت از تاجران کوچک از تولیدات داخلی استفاده شود

author avatar
21 Mar 2024 - 14:05
صادقه خانم متشبث در هرات: برای حمایت از تاجران کوچک از تولیدات داخلی استفاده شود
author avatar
21 Mar 2024 - 14:05

هرات (پژواک،۲ حمل ۱۴۰۳): مسؤول یگانه شرکت تولیدی و پروسس چپس میوه‌یی در هرات می‌گوید که حکومت باید برای حمایت از زنان متشبث آنان را به مؤسسات و بازارهای بیرونی جهت فروش محصولات شان معرفی کند.

صادقه صادق‌یار، مسؤول این شرکت تولیدی در صحبت با خبرنگار آژانس خبری پژواک می‌گوید، دو سال می‌شود که فعالیت خود را آغاز نموده و اکنون در کنار فروشات حضوری به‌گونۀ آنلاین نیز فروشات دارد.

وی افزود، حالا کارش نسبت به گذشته رونق بیشتر پیدا کرده و از فروشات خود رضایت دارد، اما به‌ گفتۀ او، گرچه فروش این محصولات زمان‌بر است، اما بازار فروشات شان نظر به قیمت بودن تولیدات دارای مشتری‌های خاصی می‌باشد.

خانم صادق‌یار در ادامه گفت که شرکت وی فعلا در سطح افغانستان یگانه شرکتی می‌باشد که در این راستا فعالیت می‌کند و هشت نوع میوۀ تازه را در حال حاضر به چپس تبدیل می‌کنند.

موصوف که  دو سال قبل با هزینه دو صد هزار افغانی به فعالیت آغاز کرده، از حکومت می‌خواهد تا در راستای حمایت از زنان متشبث، آنان را به مؤسسات و بازارهای بیرونی جهت فروش محصولات شان معرفی کند و در ضمن از مردم نیز خواست تا جهت حمایت از تاجران کوچک باید از تولیدات داخلی استفاده نمایند.

از سوی دیگر، عالیه غوریار معاون مالی و اداری این شرکت می‌گوید که یکی از اهداف تاسیس این شرکت فراهم‌سازی زمینۀ کاری برای زنان بوده که در حال حاضر پانزده تن از زنان در این شرکت با معاش ماهانه و در اوقات مختلف مصروف کار و فعالیت هستند.

خانم غوریار می‌افزاید که آنان روزانه نظر به دستگاه‌ها و امکاناتی که در دسترس دارند می‌توانند ۲۰ الی ۳۰ کیلو میوۀ تازه را به چپس تبدیل نمایند و در قسمت قیمت‌ها تلاش می‌شود تا در فصل میوه‌جات تازه، میوه‌های بیشتری را خریداری نموده و تولید انبوه را انجام دهند.

با این حال، ریاست صنعت و تجارت ولایت هرات می‌گوید که در حال حاضر زمینۀ مناسب برای تجارت در این ولایت فراهم شده که مردان و زنان تجارت‌پیشه می‌توانند با خاطر راحت به تجارت روزمرۀ خود تحت حمایت دولت ادامه دهند.

مولوی محمدبشیر سیرت، رئیس صنعت و تجارت این ولایت در صحبت با پژواک گفت، شرکت چپس صادق‌یار که از میوۀ تازه چپس تولید می‌کند نظیر آن در افغانستان نیست و در سطح منطقه نیز کیفیت بالایی را دارا می‌باشد.

مولوی سیرت علاوه کرد که حمایت از تاجران از اولویت‌های کاری ادارۀ شان است و در این راستا از هر گزینۀ ممکنه استفاده خواهند کرد.

موصوف گفت، در تازه‌ترین مورد نمایشگاه محصولات و تولیدات که چندی قبل در کشور ترکمنستان راه‌اندازی شده بود، در آن ۷۶ شرکت اشتراک نموده بودند، این شرکت نیز به حمایت دولت در آن اشتراک نموده و محصولات شان‌را در معرض دید مشتریان قرار دادند که با استقبال تاجران داخلی و بیرونی مواجه شد.

این در حالی است که ریاست صنعت و تجارت هرات راه‌اندازی نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی را بهترین وسیله برای فروش محصولات داخلی عنوان می‌کند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر