زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مرتضوی: مخالفین ا.ا در ایران اجازۀ فعالیت‌های سیاسی ندارند

مرتضوی: مخالفین ا.ا در ایران اجازۀ فعالیت‌های سیاسی ندارند

author avatar
15 Apr 2024 - 18:32
مرتضوی: مخالفین ا.ا در ایران اجازۀ فعالیت‌های سیاسی ندارند
author avatar
15 Apr 2024 - 18:32

کابل (پژواک، ۲۷ حمل ۱۴۰۳): معاون سفارت ایران در کابل در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزراء گفته‌است که مخالفین امارت اسلامی در ایران به عنوان مهاجرین عادی زنده‌گی می‌کنند و اجازۀ فعالیت سیاسی ندارند.

در خبرنامۀ معاونیت سیاسی ریاست‌الوزراء آمده‌ که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزراء با سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل و هیأت همراهش دیدار کرده‌‎است.

منبع نوشته‌، در این دیدار مرتضوی ضمن ستایش از موضع‌گیری امارت اسلامی در قبال موضوعات اخیر جهانی و سیاست خارجی آن، روی توسعۀ روابط کابل و تهران تأکید کرده‌است.

مرتضوی گفته‌است، تهران طرف‌دار روابط خراب افغانستان با کشورهای همسایه نیست و تلاش می‌کند تا راهی را برای تعامل مثبت امارت اسلامی با کشورهای منطقه هموار سازد.

به گفتۀ وی، مخالفین امارت اسلامی در ایران به عنوان پناهنده‌گان عادی زنده‌گی می‌‎کنند و اجازۀ فعالیت سیاسی را ندارند.

مرتضوی خاطرنشان کرده‌است که ایران در کنار مساعدسازی زمینه برای تطبیق توافقنامه‌های مختلف میان امارت اسلامی و تهران، آمادۀ همکاری با افغانستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و صحی می‌باشد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزراء ضمن استقبال از معاون سفارت ایران در کابل و هیأت همراهش، حملۀ ایران به اسرائیل را حق مشروع دفاع ایران از خود دانست.

وی در کنار قدردانی از کمک‌ها و همکاری‌های ایران با افغان‌ها، بر تقویت روابط میان کابل و تهران تأکید کرده و گفته‌است که امارت اسلامی خواستار روابط خوب با همه همسایه‌گان خود می‌باشد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر