زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتحادیۀ اروپا، سازمان صحی جهان و سازمان بین‌المللی مهاجرت به سیلاب‌زده‌گان افغانستان کمک کردند

اتحادیۀ اروپا، سازمان صحی جهان و سازمان بین‌المللی مهاجرت به سیلاب‌زده‌گان افغانستان کمک کردند

author avatar
13 May 2024 - 09:49
اتحادیۀ اروپا، سازمان صحی جهان و سازمان بین‌المللی مهاجرت به سیلاب‌زده‌گان افغانستان کمک کردند
آرشیف
author avatar
13 May 2024 - 09:49

کابل (پژواک، ۲۴ ثور ۱۴۰۳): اتحادیۀ اروپا، سازمان صحی جهان و سازمان بین‌المللی مهاجرت تجهیزات صحی، حیاتی، سرپناه موقت، اقلام غیرخوراکی ضروری و سایر مواد به سیلاب‌زده‌گان افغانستان کمک کرده‌اند.

دفتر حفاظت مدنی و کمک‌های بشردوستانه اتحادیۀ اروپا روز گذشته با نشر پیامی در صفحۀ ایکس خود نوشته که ۹۷ تُن تجهیزات صحی و حیاتی به آسیب‌دیده‌گان سیلاب در افغانستان کمک کرده‌است.

این اتحادیه افزوده‌است: «امروز یک پرواز جدید در کابل به زمین نشست و بیش از ۹۷ تُن تجهیزات صحی و سایر تجهیزات حیاتی را برای ۱۳ سازمان بشردوستانه به ارمغان آورد.»

در همین حال، سازمان صحی جهان نیز با نشر اعلامیه‌یی نوشته‌است که هفت متریک تُن تجهیزات صحی را به سیلاب‌زده‌گان شمال افغانستان تحویل می‌دهد.

طبق اعلامیه، این محموله شامل ادویۀ ضروری، لوازم صحی و کیت‌ها می‌باشد.

این نهاد افزوده که این محموله بخشی از تلاش‌های جاری سازمان صحی جهان برای کمک به افغانستان پس از سیل ویرانگر است که مناطق شمالی این کشور را تحت تأثیر قرار داد و بسیاری دیگر را منزوی کرده‌است.

داکتر جمشید تنولی، نمایندۀ سازمان صحی جهان در افغانستان گفته‌است: «ما به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و با مقام‌های صحی و شرکا برای حفظ دسترسی به خدمات صحی ضروری در مناطق آسیب‌دیده می‌پیوندیم.»

از جانبی، سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز با نشر پیامی در صفحۀ کاربری ایکسش نوشته‌است که تیم‌های شان به صورت خسته‌گی ناپذیر برای رساندن کمک‌های اضطراری به افراد آسیب‌دیده از سیلاب کار می‌کنند.

این سازمان تصریح کرده‌است که کمک‌هایش شامل سرپناه موقت، اقلام غیرخوراکی ضروری، وسایل روشنایی و لباس می‌باشد.

منبع علاوه کرده‌است: «ما همچنین ابزارهایی را عرضه می‌کنیم که مردم می‌توانند از آن‌ها برای تعمیر پناهگاه‌های آسیب‌دیده خود استفاده کنند.»

افزون بر این، توماس وست، نمایندۀ ویژه امریکا در امور افغانستان نیز در پیامی در صفحۀ ایکسش گفته که واشنگتن عمیقاً از این رویداد متأثر است.

موصوف اضافه کرده‌است: «شرکای تطبیق‌کنندۀ ما در حال بسیج کمک‌های اضطراری به شمول غذا، آب و سایر مواد ضروری برای جوامع شدیداً نیازمند هستند. ما به آنانی می‌اندیشیم که عزیزان شان را از دست داده‌اند.»

برنامۀ جهانی غذا نیز نوشته که بیشتر مناطق آسیب‌دیده در بغلان با موتر غیرقابل دسترس است.

این نهاد خاطرنشان کرده‌است که مجبور بود برای رساندن غذا برای بازمانده‌گانی که همه‌چیز خود را از دست داده بودند، به هر جایگزین متوسل شود.

این در حالی است که بربنیاد آخرین آمار وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، در اثر سیلاب در ولایت بغلان ۳۱۵ تن جان باخته، یک هزار و ۶۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند و بیش از ۲۶۰۰ خانه به‌طور کلی و قسمی تخریب گردیده‌است.

Views: 61

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر