زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برگزاری نمایشگاه هفتۀ صنعت مورد استقبال مردم و صنعتکاران قرار گرفته‌است

برگزاری نمایشگاه هفتۀ صنعت مورد استقبال مردم و صنعتکاران قرار گرفته‌است

author avatar
15 May 2024 - 17:42
برگزاری نمایشگاه هفتۀ صنعت مورد استقبال مردم و صنعتکاران قرار گرفته‌است
author avatar
15 May 2024 - 17:42

کابل (پژواک، ۲۶ ثور ۱۴۰۲): برخی از مردم و صنعتکاران با استقبال از برگزاری نمایشگاه هفتۀ صنعت و تاکید بر استفاده از محصولات و تولیدات داخلی کشور، خواستار برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها به‌صورت دوامدار و گسترده ‌اند.

‫نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفتهٔ صنعت چهار روز قبل (یکشنبه، ۲۳ ثور) با حضور مقام‌های بلندپایۀ امارت اسلامی، دیپلماتان خارجی، تاجران و صنعت‌کاران در مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان در کابل برای هفت روز افتتاح شد.

حالا برگزاری این نمایشگاه مورد استقال گرم مردم‌ قرار گرفته و روزانه صدها تن از مردان و زنان برای بازدید از تولیدات داخلی و خریداری آن به این نمایشگاه می‌آیند.

برخی از غرفه‌داران نیز با خرسندی از استقبال گرم مردم از این نمایشگاه اما می‌گویند که میزان فروشات‌شان پایین بوده‌است.

سعادت که زیورات و لبا‌س‌های افغانی ساخته‌‌شده‌ دست را به این نمایشگاه آورده‌است، گفت: «بازدید‌کننده بی‌نهایت زیاد است که جای خوشحالی است، اما فروشات متاسفانه بسیار ضعیف است؛ چون مردم مشکلات اقتصادی دارند.»

فریده احمدی، غرفه‌دار با اشاره به اینکه این نمایشگاه مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت افزود که برگزاری این نمایشگاه فرصت خوب برای مردم است تا از محصولاتی که در داخل کشور تولید‌ می‌شود، آگاهی حاصل کنند.

در همین حال، این غرفه‌داران از مردم خواستند تا از تولیدات داخلی وطن استفاده کنند و تاکید کردند که این گونه نمایشگاه‌ها به‌صورت دوامدار و به سطح تمام ولایات حتی خارج از کشور برگزار شود.

رمزیه، غرفه‌دار این نمایشگاه از مردم خواست تا برای حمایت تولیدات کشور، از محصولات و تولیدات داخلی استفاده کنند.

او همچنان از حکومت سرپرست خواست تا این نمایشگاه را در تمام ولایت کشور و حتی خارج از کشور برگزار کند تا صنایع دستی و تولیدات افغانستان برای جهان معرفی شود.

سعادت، غرفه‌دار دیگر نیز گفت که امارت اسلامی برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها را افزایش بدهد.

شمس‌الله و جمیل که برای بازدید به نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت آمد‌ند نیز با ابراز خرسندی، خواستار برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها به صورت دوامدار اند.

‫براساس معلومات وزارت صنعت و تجارت، در نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفتهٔ صنعت حدود ۸۰۰ غرفه از تولیدات و محصولات داخلی وجود دارد که از جمله ۲۰۰ غرفۀ آن مربوط خانم‌ها و ۱۵ غرفه آن مربوط کشور ایران می‌باشد.

‫هدف از برگزاری این نمایشگاه رشد و بازاریابی برای محصولات و تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی و تشویق مردم جهت استفاده از محصولات داخلی گفته شده‌‌است.

Views: 13

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر