زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پوتین: ایجاد روابط با امارت اسلامی ضروری است

پوتین: ایجاد روابط با امارت اسلامی ضروری است

author avatar
29 May 2024 - 09:57
پوتین: ایجاد روابط با امارت اسلامی ضروری است
author avatar
29 May 2024 - 09:57

کابل (پژواک، ۹ جوزا ۱۴۰۳): رییس جمهور روسیه ایجاد روابط با امارت اسلامی را ضروری خوانده و سخنگوی امارت اسلامی نیز می‌گوید که مساعد شدن زمینۀ تعامل بیشتر به نفع منطقه بوده و سبب ایجاد ثبات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) طی یک نشست خبری در تاشکند، پایتخت ازبکستان گفته‌است که امارت اسلامی افغانستان را به عنوان اقتدار فعلی خود کنترول می‌کند.

وی افزوده است: «ما باید از واقعیت پیش برویم و روابط را بر این اساس بسازیم.»

موصوف تصریح کرده‌است: «افغانستان مسایلی دارد، غیرقابل انکار و برای همه شناخته شده‌است. این موضوع که چگونه می‌توان با قدرت کنونی ارتباط برقرار کرد، یک سوال دیگر است.»

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به آژانس خبری پژواک می‌گوید که صحبت‌های مسوولین روسیه در این اواخر مثبت بوده و نشان‌دهندۀ باز نگه‌داشتن دروازه‌های تعامل با امارت اسلامی است.

وی افزوده که امارت اسلامی نیز با مسکو روابط خوب دیپلوماتیک را ایجاد کرده‌است.

نامبرده علاوه کرده‌است: «این که موانع قانونی از سر راه برداشته می‌شود به خاطر اعتماد بیشتر و تعامل بیشتر زمینه فراهم می‌شود، به نفع منطقه و ثبات در منطقه تمام می‌شود.»

مجاهد خاطرنشان کرده که امارت اسلامی مانند سایر کشورها با روسیه نیز خواهان تعامل خوب و همکاری‌های منطقوی است.

این در حالی است که پیش از این نیز ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ روسیه برای افغانستان به خبرگزاری تاس گفته بود که مسکو قصد دارد همکاری‌های ضد تروریسم را با امارت اسلامی که قدرت را در این کشور در دست دارند، گسترش دهد.

موصوف اضافه کرده بود که امارت اسلامی برای سرکوب و از بین بردن گروه داعش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و دستاوردهای زیادی نیز داشته‌است.

به گفتۀ وی، وزارت خارجه و نهادهای عدلی و قضایی روسیه به ولادیمیر پوتین پیشنهاد داده‌اند که امارت اسلامی می‌تواند از «لیست سازمان‌های تروریستی» حذف شود.

Views: 26

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر