زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بیش از دو ماه گذشته ۳۶ حادثۀ ترافیکی در مسیر مزارشریف – حیرتان رخ داده‌است

در بیش از دو ماه گذشته ۳۶ حادثۀ ترافیکی در مسیر مزارشریف – حیرتان رخ داده‌است

author avatar
30 May 2024 - 15:09
در بیش از دو ماه گذشته ۳۶ حادثۀ ترافیکی در مسیر مزارشریف – حیرتان رخ داده‌است
author avatar
30 May 2024 - 15:09

مزارشریف (پژواک، ۱۰ جوزا ۱۴۰۳): مسؤولین محلی بلخ می‌گویند، از آغاز سال ۱۴۰۳ تا کنون ۳۶ رویداد ترافیکی در مسیر مزارشریف – حیرتان رخ داده که در نتیجۀ آن ۲۹ تن کشته و زخمی شده‌اند.

به گفتۀ مسؤولین، در این حوادث که در امتداد مسیر مزارشریف و حیرتان رخ داده‌، ۱۲ تن جان باخته و ۱۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در عین حال، شماری از راننده‌گان از نبود اشاره‌های ترافیکی در این مسیر شکایت داشته می‌گویند، علت اصلی حوادث ترافیکی غیرمعیاری بودن سرک و انباشته شدن ریگ‌های روی آن می‌باشد.

بسم‌الله، یک رانندۀ مسیر مزارشریف – حیرتان به آژانس خبری پژواک گفت، روزانه از این مسیر رفت و آمد می‌کند و شاهد حوادث ترافیکی زیادی در آن می‌باشد.

وی علت عمدۀ حوادث ترافیکی در این مسیر را بی‌احتیاطی راننده‌گان، نبود علایم ترافیکی، افزایش موترهای دست پاکستان و انباشته شدن ریگ روی سرک می‌داند.

بسم‌الله از حکومت می‌خواهد که این سرک را به‌گونۀ معیاری بسازد و در امتداد مسیر علایم ترافیکی را نصب کند تا جلو حوادث گرفته شود.

جمعه‌الدین، یک رانندۀ دیگر این مسیر نیز از افزایش حوادث ترافیکی ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید که باید به این سرک وسیعت داده شود.

نجیب‌الله، یک رانندۀ دیگر علت عمدۀ این حوادث را انباشته شدن ریگ ناشی از بادها می‌داند و از حکومت می‌خواهد که برای این مشکل راه حلی جستجو کند.

از سویی‌هم، عبدوالوکیل کریمی آمر ترافیک حیرتان از راننده‌گان می‌خواهد تا هنگام عبور و مرور در این مسیر از احتیاط کار گیرند.

همچنان، عزت‌الله سباوون قوماندان امنیۀ شهرک بندر حیرتان می‌گوید، از آغاز سال ۱۴۰۳ تا کنون ۳۶ حادثۀ ترافیکی در مسیر مزارشریف – حیرتان رخ داده‌است.

به گفتۀ موصوف، در پی این حوادث که در امتداد مسیر مزارشریف و حیرتان رخ داده‌، ۱۲ تن جان باخته و ۱۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

سباوون همچنان می‌گوید، در هر ۲۴ ساعت حدود ۷۰۰ موتر باربری از این مسیر عبور و مرور می‌کند و می‌افزاید که به‌دلیل کم‌عرض بودن سرک حوادث ترافیکی رخ می‌دهد.

قابل یادآوری ‌است که علاوه بر سایر وسایط موترهای ترانزیتی و تجاری نیز در مسیر حیرتان – مزارشریف عبور و مرور می‌کند.

Views: 4

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر