زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها خانواده در کهسان هرات از آب آشامیدنی صحی مستفید شدند

صدها خانواده در کهسان هرات از آب آشامیدنی صحی مستفید شدند

author avatar
11 Jun 2024 - 13:44
صدها خانواده در کهسان هرات از آب آشامیدنی صحی مستفید شدند
author avatar
11 Jun 2024 - 13:44

هرات (پژواک، ٢٢ جوزا ١٤٠٣): مسؤولین در هرات می‌گویند که کار ساخت یک شبکۀ آبرسانی به ارزش ۳۲ میلیون افغانی در ولسوالی کهسان این ولایت تکمیل شد که با به بهره‌برداری سپرده شدن آن ۱۲۰۰ خانواده به‌گونۀ مستقیم به آب آشامیدنی صحی دسترسی یافتند.

این شبکۀ آبرسانی در قریۀ کمانۀ ولسوالی کهسان ولايت هرات امروز با حضورداشت سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات و مقامات ادارۀ محلى اين ولايت و شماری از باشنده‌گان محل به بهره‌برداری سپرده شد.

ملا محمدیونس آخندزاده، سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات در افتتاح اين پروژه گفت که در کنار ایجاد شبکه‌های آبرسانی در ولسوالی‌ها و مناطق محروم کشور، ساخت چک‌دیم‌ها نیز در دستور کار این وزارت قرار دارد.

به‌ گفتۀ وى، دسترسى مردم به آب صحى از حقوق اوليه و مهم است كه در اين راستا وزارت انكشاف دهات در سطح كشور و واحدهاى دومى آن در سطح هر ولايت مكلف فراهم‌آورى فرصت‌ها و تسهیلات است.

با این حال، مولانا نوراحمد اسلام‌جار والی ولايت هرات ضمن ابراز خرسندی از به بهره‌برداری سپرده شدن این پروژه گفت که اجرای پروژه‌های انکشافی در مناطق محروم در اولویت ادارۀ محلی قرار دارد و مقام ولایت هرات تلاش می‌کند تا مردم  به‌گونۀ یکسان از پروژه‌های عام‌المنفعه مستفید شوند.

از سوىی‌هم، باشنده‌گان قريۀ كمانۀ ولسوالى کهسان هرات از دسترسى به آب پاک و آشاميدنى ابراز خرسندى می‌کنند؛ چون به ‌گفتۀ آنان، از چند سال به اين‌سو با پائين رفتن سطح آب‌هاى زيرزمينى دسترسى مردم به آب آشاميدنى نيز دشوار شده بود كه حالا با راه‌اندازى اين پروژه به مشكل كم‌آبى در اين قريه خاتمه داده شد.

براساس معلومات مسؤولین، شبکه آب‌رسانی که امروز در ولسوالی کهسان به بهره‌برداری سپرده شد، به هزینۀ ۳۲ میلیون افغانی از سوی وزارت احیاء و انکشاف دهات به همکاری مالی دفتر یونیسف ساخته شده که ۱۲۰۰  خانواده از آن به‌گونۀ مستقیم مستفید می‌شوند.

Views: 14

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر