زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کرزی و عبدالله در پیام‌های عیدی‌شان بر وحدت ملی تاکید کردند

کرزی و عبدالله در پیام‌های عیدی‌شان بر وحدت ملی تاکید کردند

author avatar
16 Jun 2024 - 15:51
کرزی و عبدالله در پیام‌های عیدی‌شان بر وحدت ملی تاکید کردند
author avatar
16 Jun 2024 - 15:51

کابل (پژواک، ۲۷ جوزا ۱۴۰۳): حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی در حکومت پیشین در پیام‌های جداگانۀ عیدی وحدت ملی و احترام به تنوع قومی را سبب پیشرفت کشور دانسته‌اند.

آن‌ها همچنان تاکید کرده‌اند که پیشرفت و آبادی کشور در ایجاد فرصت برابر برای تعليم همگانی و تأمین حقوق مشروع آموزش و کار برای همه شهروندان نهفته‌است.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور امروز (یکشنبه، ۲۷ جوزا) در ایکس خود با تبریک گفتن عید سعید اضحی نوشته‌است که افغانستان زمانی به پیشرفت می‌رسد که وحدت ملی و همبستگی اجتماعی افغان‌ها بیش از پیش تقویت یابد.

او در پیام عیدی خود فرصت برابر برای تعلیم همگانی، تربیت قوای بشری و فراهم‌شدن زمینه برای تفاهم و تمثیل ارادهٔ ملی را از گزینه‌هایی دانسته که سبب پیشرفت کشور می‌شود.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی در حکومت پیشین نیز در پیام عیدی خود نوشته‌است که آبادی و پیشرفت افغانستان در اتحاد، همکاری و تأمین حقوق مشروع آموزش و کار برای همه شهروندان نهفته‌است.

او تأکید کرده‌است: «مردم افغانستان باید با دقت و تمرکز بر منافع ملی، وحدت ملی، احترام به تنوع قومی، مذهبی و فرهنگی و فراهم‌آوری زمینۀ زنده‌گی مسالمت‌آمیز برای همه، همگام و هم‌صدا شوند.»

این مقام‌های حکومت پیشین در پیام‌های عیدی خود با اشاره به حوادث اخیر طبیعی در کشور، همچنان خواستار ادامۀ کمک‌های نهادهای بین‌المللی به مردم افغانستان شده‌اند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر