زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رهبر ا.ا در سخن‌رانی عید بر اتحاد میان افغان‌ها تاکید کرد

رهبر ا.ا در سخن‌رانی عید بر اتحاد میان افغان‌ها تاکید کرد

قندهار (پژواک، ۲۸ جوزا ۱۴۰۳): نماز عید در قندهار به امامت شیخ هبت‌الله اخندزاده، رهبر امارت اسلامی اداء شد، وی بر حل اختلافات میان افغان‌ها و ایجاد اتحاد تاکید کرد.

ذبيح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز در صفحۀ ایکس خود نوشته‌است که نماز عید سعید قربان در مسجد عیدگاه مرکزی قندهار به امامت «عالیقدر امیرالمؤمنین» اداء شد.

وی افزوده‌است که در مسجد عیدگاه قندهار هزارن تن حضور داشتند.

رهبری امارت اسلامی بر تقویت نظام اسلامی و حمایت مردم از این نظام تاکید کرده و از مسلمانان جهان خواستار اتحاد و وحدت شده‌است.

وی در سخن‌رانی امروز گفته‌است که روزهای عید، روزهای مبارک است، همه باید اختلافات ذات‌البینی را خاتمه داده و راه صلح و آشتی را در پیش گیرند.

موصوف از علما خواست که اختلافات و دشمنی‌ها میان مردم را به دوستی مبدل کرده و آنان را به اخوت تشویق کنند.

او افزوده‌است: «بی‌اتفاقی یک سیاست فرعونی است؛ زیرا در این سیاست قانون طوری است که مردم را به گروه‌ها تقسیم کن و بر آنان حکومت کن، اما نظام اسلامی بی‌اتفاقی نمی‌خواهد.»

او بر ایجاد وحدت میان افغان‌ها تاکید کرده، افزود: «من خواستار اخوت و اتحاد همه مسلمانان هستم، من به این راضی نیستم که در داخل یا بیرون نظام اختلافات موجود باشد، در یک روز همه متفق شوند و مرا از منسب دور کنند من به این خوش می‌شوم، اما نه به این‌که اختلافات وجود داشته باشد.»

رهبر امارت اسلامی گفت، همه باید در تقویت نظام اسلامی سهم بگیرند؛ زیرا در این نظام عزت همه حفظ است و افزود که با اتحاد، عدالت و شریعت را برقرار می‌کند.

او از مردم خواست که همۀ مسوولین از میان مردم هستند، باید حمایت شوند و همچنان خواست تا عیب‌های مردم باید به صورت علنی برایشان گفته نشود، بلکه به گونۀ پنهان به آنان یادآوری شود.

وی بر رعایت حقوق زنان تاکید کرد و افزود، تمام مردم در این جماعت وعده بسپارند که حقوق شرعی خواهران و دختران خود و سایر زنان را برایشان می‌دهند.

او همچنان با اشاره به جنگ فلسطین گفت، شرق و غرب که خواهان حاکمیت بر جهان اند، بر ظلم بالای مسلمانان فلسطین چشم پوشیده و خاموش اند.

Views: 9

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر